پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون فرهنگی اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه فارس، برگزاری مراسم تحویل سال نو در ۶۰ بقعه متبرکه، اعزام ۳۰۰ مبلغ بومی و غیر بومی در طرح ضیافت بهاری و ماه رمضان و برپایی خیمه معرفت در ۱۸ بقعه متبرکه را از برنامه‌های ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی صبح امروز در نشست رسانه‌ای که در سالن ثقلین اداره کل اوقاف فارس برگزار شد، ضمن قدردانی از اصحاب رسانه به منظور ترویج فرهنگ وقف، اظهار داشت: با توجه به اینکه در تقارن بهار نوروز و بهار قرآن قرار داریم و طرح‌های ضیافت الهی و ضیافت بهاری در سطح استان فارس برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال همزمان در قالب طرح ضیافت بهاری دو طرح اجرا خواهد شد، گفت: اجرای این طرح از ۲۵ اسفند الی ۳ اردیبهشت خواهد بود و همچون سال‌های گذشته بقاع متبرکه مکان اجرای این طرح‌ها هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس، برگزاری مراسم تحویل سال نو در ۶۰ بقعه متبرکه، اعزام ۳۰۰ مبلغ بومی و غیر بومی در طرح ضیافت بهاری و ماه رمضان و برپایی خیمه معرفت در ۱۸ بقعه متبرکه، ارائه خدمت ۱۷۰ زائر سرا به زائرین، پذیرایی ۲۰۰ کمپ اسکان در کنار زائر سراها و ارائه خدمات به زائرین و مسافرین نوروزی را از برنامه‌های ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

وی برگزاری ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان با همکاری مجمع تفسیر حوزه علمیه قم در امامزاده حسین جهرم و مصلای شهرستان فسا را از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس اعلام و خاطرنشان کرد: جلسه ویژه تفسیر قرآن با حضور نماینده ولی فقیه در فارس در مسجد نصیر الملک شیراز و آیین جز خوانی نیز دیگر برنامه‌های قرآنی خواهد بود.

به گفته حجت الاسلام موسوی از برنامه‌های دیگر اداره کل اوقاف برپایی خیمه‌های معرفت دینی شامل غرفه‌های مشاوره، کودک و نوجوان، چند رسانه‌ای و غرفه پاسخ به شبهات با استفاده از مبلغان اعزامی خواهد بود.

وی به بخش دیگری از برنامه‌های طرح ضیافت بهاری اشاره کرد و گفت: برپایی سفره افطاری ساده در ۷۰ امامزاده سراسر استان فارس، برگزاری ویژه برنامه دعا و مناجات خوانی، برگزاری برنامه‌های مناسبتی از قبیل خدیجه مادر امت، جشن ولادت کریم اهل بیت(ع)، برپایی کاروان‌های شادی با عنوان نسیم کرامت، ویژه برنامه احیاء و شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت علی(ع) را در این مدت خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس به تشریح فعالیت‌های درمانی پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از موقوفات بزرگ درمانی، موقوفه نمازی و پوستچی است که کمک‌هایی در بحث دارو و درمان و خرید عینک به نیازمندان شده است. همچنین بیش از ۲ میلیارد تومان از محل موقوفه نمازی به نیازمندان کمک شده است و خرید تجهیزات درمانی ۸ میلیارد تومان بوده است

وی ادامه داد: خرید تجهیزات هزینه‌های عمرانی و مساعدت‌های درمانی نیز بیش از ۳ میلیارد تومان بوده که از سوی این اداره کل انجام شده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه ۲۲ وقف جدید به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ثبت شده است، گفت: اجرای طرح «قرار ۱۲» را در برنامه‌ها داشته‌ایم که در روز ۱۲ هر ماه تعداد بسته‌های معیشتی تهیه و در اختیار نیازمندان قرار داده می‌شود که در واقع در هر ماه در یکی از امامزاده‌ها در سطح استان این برنامه انجام می‌شود؛ در این ماه نیز در امام زاده واجب التعظیم فسا، ۳۰۰ بسته معیشتی تهیه و توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha