جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مدیر حوزه های علمیه خواهران با کادر و طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان شوش

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در جمه اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش، تصریح کرد: با وجود همه هجمه ها و شعارهای فریبنده دشمن درباره زن، هیچ دینی به اندازه اسلام به زن بها و ارزش نداده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران و هیأت همراه امروز با مدیر، اساتید، طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان شوش دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین فاضل به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم ( ص) در خطبه آخر شعبانیه می فرماید:"إِنَّه‌ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ" یعنی ما به سوی ماه مبارک نمی رویم، بلکه این ماه با رحمت، برکت و مغفرت به سوی ما می آید. این یعنی، خداوند شیطان را به قول و زنجیر می کشد، سعی کنیم در این ماه باعث رهایی شیطان نشویم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به مراسم سالگرد مرحومه بانو فریده داودی، معاون فقید آموزش حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: با وجود همه هجمه ها و شعارهای فریبنده دشمن درباره زن، هیچ دینی به اندازه اسلام به زن بها و ارزش نداده است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، تحکیم اسلام را از سرمایه ام المومنین حضرت خدیجه(ع) دانست و اظهار کرد: اگر این سرمایه نبود، تعالیم پیامبراکرم(ص) به سرعت و آسانی توسعه پیدا نمی کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران به مقام حضرت مریم (س) در قرآن اشاره کرد و درخصوص مقام زن عنوان کرد: با توجه به شرایط و زمان جاهلیت شبه جزیره عربستان که دختران را زنده به گور می کردند، در چنین محیطی پیامبر(ص) مبعوث شدند و بارها و بارها دست حضرت زهرا ( س) را بوسید و می فرمود، فداها ابوها که حضرت زهرا ( س) اساس و ریشه این حرف است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) به این‌ دلیل همه مرارت ها و تلخی ها را تحمل کردند که بگویند، "قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَیٰ" که با توجه به قواعد صرفی، قربی به نزدیک ترین خویش فرد مونث اشاره دارد که مصداقش حضرت زهرا ( س) است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، حامی اصلی دفاع از زن را خدا، پیامبر(ص) و ائمه(ع) دانست و خطاب به طلاب خواهر اظهار کرد: بیش از پیش به جایگاه خود واقع باشید و تلاش کنید این جایگاه را که خدا به شما داده حفظ کنید.

مدیر حوزه های علمیه خواهران به قانون خداوند با توجه به آیه ۲۱ سوره رم که می فرماید: "وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً" اشاره کرد و یادآور شد: "جعل" یک قانون است که در آن مودت و رحمت هست و این قانون تخلف بردار نیست.

وی درباره ماه مبارک رمضان گفت: ثمره یک ماه چشم پوشی از مباحات الهی، قطعا این خواهد بود که نسبت به ۱۱ ماه دیگر ایمن خواهد بود. یک ماه ریاضت به خاطر این است که ما از حلال خدا چشم پوشی کنیم. کسی که از حلال خدا چشم پوشی کند، خداوند او را به مقام متقین می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل و هیئت همراه بعد از این نشست، مرقد مطهر حضرت دانیال نبی (ع) و مزار دعبل خزاعی را زیارت کردند و پس از آن از ساختمان جدید مدرسه علمیه الزهرا ( س) شوش بازدید کردند.

در این دیدار حجت الاسلام محمد مهدی طاهر، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان و جمعی از معاونین حوزه خواهران استان نیز حجت الاسلام والمسلمین فاضل را همراهی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha