جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ جشن  ویژه خانواده های اساتید و همکاران مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه به مناسبت ماه شعبان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه گفت: تلاش می‌کنیم با تربیت نیروهای کارآمد، باسواد، و دغدغه‌مند در برابر تهاجم غرب علیه اسلام و انقلاب بایستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، راضیه پورحیدر مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه، امروز در "جشن ملی خانواده ریحان" که با حضور خانواده‌های اساتید و همکاران و هیئت امنای مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه در این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: راه اندازی مدارس علمیه خواهران در آذربایجان غربی سنت حسنه‌ای بود که مرحوم حاج آقای حسنی از خودشان به یادگار گذاشتند و در روایتی از نبی مکرم اسلام وارد شده است که؛ مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً کَانَ لَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَی یَوْمِ اَلْقِیَامَةِ، کسی که سنت و مسیر خوبی را ایجاد کند، اجر و ثواب آن و ثواب هر کس که بدان تا روز قیامت عمل کند، به عامل این سنت حسنه خواهد رسید.

وی ادامه داد: بنا کردن مدرسه علمیه الزهرا (س) با کمترین امکانات و سختی‌های زیادی همراه بود و ما امروز ثمرات زحمت‌های بزرگان را در ارومیه و استان می‌بینیم و از این بابت قدردان زحماتشان هستیم و امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده مسیرشان باشیم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه، خاطرنشان کرد: هر امکاناتی که در مدرسه علمیه برای رفاه طلاب فراهم شده، نتیجه زحمات مدیران، عوامل اجرایی، هیئت امناء و بنیان گذاران مدرسه علمیه الزهرا (س) است و طلاب باید با درس خواندن و عمل به منویات دین و ائمه، شکر و قدردانی شان را به جا آورند.

وی افزود: با توجه به هجمه‌های گسترده دشمنان خصوصا غرب علیه بنیان خانواده، دین و جایگاه زن و مادر و همسر، هیچ مجموعه‌ای به اندازه حوزه علمیه خواهران نمی‌تواند در برابر آن حملات مقاومت کرده و آن‌ها را خنثی کند و لذا عوامل اجرایی و مدیران مدارس علمیه خواهران خدمتشان به دید مادی و دنیوی نیست.

پورحیدر اضافه کرد: ظرفیتی که امروز در حوزه‌های علمیه به وجود آمده، نتیجه عنایت امام عصر(عج) و تلاش دلسوزان نظام است و باید از آن به درستی استفاده کنیم و کسانی که امروز وارد حوزه علمیه خواهران شده‌اند، می‌توانستند مکان دیگری را برای آموزش انتخاب کنند اما این مکان‌ مقدس دارای فضای امن و محیط سالم و آرامبخش و برخورداری‌های خاص و اهداف عالیه است.

وی عنوان کرد: طلاب، اساتید و عوامل اجرایی در حوزه علمیه خواهران، نان و نمک امام زمان(عج) را می‌خورند و باید به وظیفه خودمان به درستی عمل کنیم و لذا تمام تلاش ما این است که در حال حاضر بانوان جامعه و دخترانی که جذب حوزه می‌شوند آموزش ببینند و بتوانیم بانوان جامعه را از آسیب‌هایی که دامن‌گیرشان است، حفظ کنیم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه، با بیان این که فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران در ادارات، سازمان‌های مختلف، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، قوه‌قضائیه، امور زندان‌ها، بهزیستی و کمیته امداد و مراکز تبلیغی مشغول به فعالیت‌های تبلیغی هستند، گفت: تلاش می‌کنیم با تربیت نیروهای کارآمد، باسواد، و دغدغه‌مند در برابر تهاجم غرب علیه اسلام و انقلاب بایستیم.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha