جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ جشن  ویژه خانواده های اساتید و همکاران مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه به مناسبت ماه شعبان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: مهمترین ویژگی خانواده اسلامی و سالم حضور پروردگار عالم در هر همه احوالات زندگی است و این خانواده‌ها در لحظه لحظه زندگی شان حضور پروردگار را با تمام وجود درک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید کاظم موسوی امروز در جشن ملی خانواده ریحان که با حضور خانواده‌های اساتید و همکاران و هیئت امنای مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه در این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: اگر صبر، تحمل، سعه صدر خانواده‌های طلابی که در حال تدریس یا تحصیل در مدارس علمیه خواهران هستند نبود، هیچ کدام از طلاب در مقام تعلیم و تدریس موفق نمی‌شدند.

وی افزود: طبیعت علوم حوزوی برخلاف علوم دانشگاهی زمان بر است و مطالعه و مباحثه بیشتری را می‌طلبد و طبیعتا وقت زیادی را از زندگی طلاب و اساتید می‌گیرد و ممکن است همین مسئله باعث شود کوتاهی‌هایی در وظایف نسبت به خانواده‌ها مشاهده شود که صبر خانواده‌ها مکمل این تلاش طلاب در حوزه علمیه است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به شاخصه‌های خانواده سالم و اسلامی در نگاه قرآن، گفت: مهمترین ویژگی خانواده اسلامی و سالم حضور پروردگار عالم در همه احوالات زندگی است و این خانواده‌ها در لحظه لحظه زندگی‌شان حضور پروردگار را با تمام وجود درک می‌کنند.

وی افزود: وقتی انسان در هر لحظه زندگی خود خدا را درک کند، ضمن مسئولیت پذیر بودن به وظایف خود عمل می‌کند و لذا کوتاهی از سوی اعضای خانواده در زندگی اسلامی و سالم مشاهده نمی‌شود.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروزی از عدم حضور خداوند در زندگی‌ها نشأت می‌گیرد، تصریح کرد: خانواده‌ای در نظر قرآن سالم و اسلامی است که در لحظه لحظه زندگی شان خداوند را درک کنند.

وی در ادامه رعایت ادب را یکی از شاخصه‌های خانواده اسلامی دانست و گفت: بر اساس فرمایش امام علی (ع) انسان به ادب بیشتر از هر چیز دیگری نیازمند است و این خانواده سالم و اسلامی است که به وظایف خود در قبال خانواده، پدر و مادر، زن و شوهر به درستی عمل می‌کند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha