یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
افتتاح بخش نخست فاز 2 پالایشگاه آبادان باحضور رئیس جمهور

حوزه / بخش نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، از بزرگ‌ترین پروژه‌های پالایشی منطقه غرب آسیا همزمان با ۲۹ اسفندماه سالروز ملی شدن صنعت نفت با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، بخش نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، امروز همزمان با ۲۹ اسفندماه سالروز ملی شدن صنعت نفت با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان از جمله بزرگ‌ترین پروژه‌های پالایشی منطقه غرب آسیا است که امروز با حضور رئیس جمهور و استقبال نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان آبادان افتتاح شد.

افزایش ۶۳۰ هزار بشکه‌ای از نقاط مثبت و اساسی بهره برداری این طرح در سطح کشور است که در شرایط سخت تحریم و با تکیه بر توان داخلی طی ماه‌های پایانی امسال، وارد مدار تولید شد.

این طرح با سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری با جزئیات احداث یک ردیف جدید پالایشی به ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز، ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی مطابق استاندارد یورو پنج و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و ایجاد اشتغال مستقیم برای هفت هزار نفر از بومیان محلی مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha