جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش طلایه داران تبلیغ در ارومیه

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: غربی که نزدیک به ۳۰۰ سال زحمت، تلاش و هزینه کرد تا به مردم القا کند که دین مخالف پیشرفت است، انقلاب اسلامی با پیشرفت خود همه نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمن را خنثی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، شب گذشته در همایش طلایه داران تبلیغ که در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد، با اشاره به لزوم اهتمام روحانیون به جشنواره مهرواره محله همدلی در ماه رمضان، اظهار داشت: زمانی که روحانیت خود را محصور در مسجد و نماز جماعت نکند و به مسائل روز و جامعه ورود داشته باشد، مسجد هم رونق پیدا کرده و آن روحانی در جامعه اثر گذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز بخشی از فقری که در جامعه وجود دارد، فقر فکری است که عده‌ای را حریص کرده و دیدش را به مسائل فقیرانه‌تر کرده، بنابراین روحانیون باید مسائل اقتصادی کشور و نقشه‌های نظام سرمایه داری در جهت طماع کردن مردم را به درستی تبیین کنند تا کمکی به جامعه در جهت اصلاح دید صحیح اقتصادی باشد، البته کتابی نیز در این خصوص تحت عنوان "رزق نو" به نگارش در آمده که مبلغین می‌توانند از آن استفاده ‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با تأکید بر لزوم ثبت نام روحانیون در سامانه شمع برای ثبت گزارشات و سوابق تبلیغی و اعزام از طریق این سامانه، خاطرنشان کرد: امسال در ماه مبارک رمضان پویش قرآنی با محوریت سوره حضرت محمد(ص) که دارای معانی عرشی می‌باشد، راه اندازی خواهد شد و مبلغین می‌توانند موارد تبلیغی را با محوریت این سوره بیان کنند.

وی گفت: می‌توان از ظرفیت خیرین و مردم محلات برای راه اندازی افطاری ساده در مساجد در ماه رمضان استفاده کرد و لازم است جلسات و محفل‌های انس با قرآن کریم و جمع‌خوانی قرآن کریم نیز در همه مساجد دایر شود.

حجت‌الاسلام امامی، با تأکید بر این که روحانیون به غبار روبی و تکریم مساجد اهتمام داشته باشند، یادآور شد: با توجه به رایزنی‌هایی صورت گرفته، تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی این آمادگی را دارد که نرم افزار قرآنی و روایی " نور" را در اختیار مبلغین و روحانیون قرار دهد تا در منابر از منابع غنی آن استفاده کنند، در همین راستا نیز تبلیغات اسلامی از فعالیت‌های ویژه قرآنی روحانیون و مبلغین حمایت می‌کند.

وی در ادامه به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار کرد: در طول تاریخ، روحانیت در منابر اسلام و مسائل جامعه را به مردم تبیین کرده‌اند اما این مسئله با جهاد تبیین متفاوت است و در جهاد تبیین آن چیزی روشنگری می‌شود که مورد حمله دشمن قرار دارد و لذا اولویت اول دشمن در معارضه با اسلام و شیعه و انقلاب اسلامی را باید تشخیص داده و با آن مقابله کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مبارزه استکبار جهانی با انقلاب اسلامی را مطرح می‌کنند و دلیل مبارزه و تقابل غرب با انقلاب اسلامی را تلاش غرب از الگو شدن حرکت ملت ایران برای دیگر کشورهای اسلامی و مستضعفین عنوان می‌کنند و غربی که نزدیک به ۳۰۰ سال زحمت، تلاش و هزینه کرد تا به مردم القا کند که دین مخالف پیشرفت است، انقلاب اسلامی با پیشرفت خود همه نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمن را خنثی کرد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ثابت کرد که انسان می‌تواند در عین تدین، پیشرفت کرده و به یک ابرقدرت تبدیل شود و رهبر معظم انقلاب نیز می‌فرمایند، "داعیه ۳۰۰ ساله غرب را انقلاب اسلامی هدف قرار داده و هویت تمدن غرب را با نگاه اسلامی به چالش کشید".

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: تمام رفتارهای غرب در برابر انقلاب اسلامی واکنش است، چرا که خود را در خطر می‌بینید و لذا مجبور هستند جنگ ترکیبی راه بیاندازند و جامعه جهانی را در مقابل ایران قرار دهند و قرآن و مقدسات را مورد هدف قرار داده و به آتش بکشند و فکر می‌کنند با این کار مقابل نفوذ تفکر انقلاب اسلامی را می‌گیرند، در حالی که نمی‌فهمند شیعه با شهادت زنده و احیا می‌شود.

وی یادآور شد: ادبیات انقلاب اسلامی، استکبار و استعمار را به دفاع وادار کرده و لذا در جهاد تبیین باید حرکت دشمن را مورد توجه قرار دهیم و بدانیم دشمن امروز به دنبال القای ناکارآمدی دین است و لذا این وظیفه ما را در جهت روشنگری مضاعف می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در تاریخ ۷ هزار ساله ایران، هیچ حاکمی باسوادتر از امامین انقلاب نبودند و هیچ انقلابی در تاریخ، خود را به رفراندوم نگذاشته است و به بیان دیگر قبل از انقلاب اسلامی حکومت‌ها در ایران مردم را هیچ کاره می‌دانستند، اما انقلاب اسلامی به مردم جایگاه داد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha