دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حبیب بابایی

حوزه/ کارشناس فرهنگی و پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: ایجاد تغییر جدی در سبک زندگی جوانان ایرانی از اهداف مهم دشمن در عرصه جنگ نرم رسانه ای به شمار می رود.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت بیش از پیش مقوله سبک زندکی در کلان مباحث فرهنگی و اجتماعی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در جمع فعالان فرهنگی کشور به نکته مهمی اشاره کرده و فرمودند"سبک زندگی بخش حقیقی و اصلی تمدن نوین اسلامی است. "

این کارشناس فرهنگی افزود: ایشان در همان جلسه، لازمه تمدن سازی نوین اسلامی را تغییر در سبک زندگی فعلیِ ایرانیان و حرکت به سمت و سوی تعالیم و آموزه های اسلامی و قرآنی عنوان کردند و همین مساله اهمیت این موضوع را برای همه ما به خوبی روشن می نماید.

وی همچنین بیان داشت: واقعیت آن است که در سال های اخیر به طور ویژه و کاملاً محسوس، رسانه های دشمن، توپخانه جنگیِ خود را در بحث جنگ نرم رسانه ای متمرکز در عرصه فرهنگ و باورها و اعتقادات مردم و نسل جوان ما نموده و به ویژه یکی از اهدافشان را تغییر در سبک زندگی ایرانیان قرار داده اند.

حجت الاسلام بابایی در ادامه با اشاره به دغدغه مندی جوانان مؤمن و انقلابی در راستای ایجاد تحول در سبک زندگی و جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن در این باره خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که رویکرد تحول گرایانه به مقوله فرهنگ و به طور خاص سبک زندگی، زمان بَر است و از این حیث نمی توان با بخش نامه و دستورالعمل آن هم با یک نگاه کلیشه ای و شعاری، به اهداف مدنظر در این باره دست یافت.

وی گفت: از سوی دیگر لزوم توجه عمیق و کاربردی به مساله سبک زندگی از این حیث نیز حائز اهمیت است که ما در ساختار نظام جمهوری اسلامی و بعد از گذشت بیش از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، باید به خوبی و بر اساس الگوی کارآمد نشان دهیم که دین برنامه جامعی برای زندگی ما دارد و اگر گیر و گرفتاری هایی نیز در این باره داریم، ایراد به عملکرد ما برمی گردد و نه بحث دین و آیین و لذا باید این ها به درستی در سطح جامعه تبیین شود.

وی افزود: به هر صورت، دینی که حتی برای ناخن گرفتن برنامه و دستور دارد، نمی تواند نسبت به سبک زندگی یک فرد در طول هفتاد، هشتاد سال زندگی اش بی تفاوت باشد و آن را صرفاً به دایره عقل و عرف ارجاع دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha