دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
افتتاح بخش نخست فاز 2 پالایشگاه آبادان باحضور رئیس جمهور

حوزه / رئیس جمهور گفت: بهره برداری از بخش نخست فاز ۲ پالایشگاه آبادان، از جلوه‌های ارزشمند «ما می‌خواهیم، ما می‌دانیم و ما می‌توانیم» ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، امروز در مراسم افتتاح بخش نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این اتفاق مبارک در روز ۲۹ اسفندماه، سالروز ملی شدن صنعت نفت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اخراج انگلیسی‌ها از صنعت نفت ایران توسط ملت ایران در این روز، بیان کرد: ملت ایران با این اخراج اعلام کردند که می‌خواهند با دست توانای متخصصان و کارگران خود این صنعت را اداره کنند.

رئیس جمهور با اشاره به برداشت غلط انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها مبنی براینکه تنها خودشان توانایی انجام کارهای مهم و پیچیده را دارند، خاطرنشان کرد: این دو مستکبر جهانی این برداشت را در رفتار خود نسبت به ملت‌های دیگر اعمال کرده و سبب تحقیر آنها می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: بهره‌برداری از این فاز پالایشگاه آبادان را از جلوه‌های ارزشمند «ما می‌خواهیم، ما می‌دانیم و ما می‌توانیم» ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از پالایشگاه آبادان بیش از ۱۰۰ سال از آغاز آن می‌گذرد و بخشی نیز تماما توسط دستان توانمند متخصصان و جوانان شریف ایرانی احداث شده است، افزود: به عبارتی علاوه بر پالایشگاه آبادان، یک پالایشگاه آبادان دیگری به بهره برداری رسیده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه قریب به ۳۴ درصد از بخش نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان طی یک سال گذشته اجرایی شده است، ادامه داد: این مقدار از پروژه، سخت‌ترین و مهم‌ترین بخش راه‌اندازی پالایشگاه بود که رکوردی در کارهای جهادی است.

گفتنی است طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان از جمله بزرگ‌ترین پروژه‌های پالایشی منطقه غرب آسیا است که امروز با حضور رئیس جمهور و استقبال نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان آبادان افتتاح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha