چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه گرمی

حوزه/ یکی از ائمه جمعه اردبیل گفت: کارهای بزرگی در دولت سیزدهم صورت گرفت ولی تحت تاثیر فضای سنگین اغتشاشات و تبلیغات دشمن برای مردم تبیین نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام یدالله صفری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گرمی، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: خدای متعال تواب و توبه پذیر است و انسان توبه کار را دوست دارد و پاداش بسیاری بر توبه کننده عطا می‌کند، گناه هر چقدر هم بزرگ باشد، نباید از رحمت خدا ناامید شد و خدای متعال، توبه واقعی گنهکار را حتی چند لحظه قبل از مرگ نیز باشد، می‌پذیرد.

امام جمعه شهرستان گرمی با اشاره به تقارن آغاز سال جدید با ماه ضیافت الهی، گفت: همان طوری که ماه مبارک رمضان، ماه تقویت ایمان و اصلاح آخرت و جلب رضایت خداوند متعال است، بهتر است این عید نوروز را فرصتی برای اصلاح آخرتمان قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این فرصت پیش آمده در عید باستانی عده‌ای خود را آماده می‌کنند تا با گرانفروشی، جیب مردم را خالی و برای خود ثروت اندوزی کنند، که این‌ها نصیبی از آخرت ندارند، ولی گروهی هستند که از این فرصت پیش آمده برای آخرت خود استفاده می‌کنند و دست نیازمندان را می‌گیرند و اگر بازاری هستند، حال مردم را رعایت می‌کنند.

حجت الاسلام صفری، سال ۱۴۰۱ را سالی همراه با اتفاقات خوب و ناگوار دانست و یادآور شد: اغتشاشاتی که تمام دشمنان ایران در آن جمع شدند و آن را به وجود آورده و هدایت کردند و تعدادی از عزیزان این مرز و بوم را به شهادت رساندند و اموال عمومی را تخریب کردند، از حوادث ناگوار سال بود، همچنین کشف حجاب که همچنان ادامه دارد و اگر مسئولین کاری نکنند در آینده نیز بدتر خواهد شد، از دیگر حوادث ناگوار سال ۱۴۰۱ بود.

امام جمعه شهرستان گرمی ادامه داد: جنگ شناختی و جنگ ترکیبی دشمن که تعدادی از دختران و پسران جوان ما را فریب داد و برخی از این جوانان به آنها اعتماد کردند و همچنین برخی از سلبریتی‌ها که نمک خوردند و نمکدان شکستند، از حوادث ناگوار سال ۱۴۰۱ بود.

وی تصریح کرد: مسأله مسمومیت دختران ما در مدارس یکی از حوادث تلخ بود و تلخ‌تر از آن، این بود که دشمنان می‌گفتند این کار را خود نظام انجام می‌دهد و تعدادی نیز این دروغ را باور کردند، این که دشمن شب روز یأس و ناامیدی و شکست حکومت اسلامی را القاء می‌کند و تعدادی هم باور می‌کنند، از حوادث ناراحت کننده است که چرا باید سخنان دشمنان را باور کرد در حالی که هیچ وقت در تاریخ انقلاب، حکومت اسلامی، اینقدر قوی نبوده و دشمن هم هیچ وقت این قدر ضعیف نبوده است.

وی در ادامه به تشریح حوادث خوب سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: از اتفاقات خوب ۱۴۰۱ حضور با شکوه مردم در راهپیمائی ۲۲ بهمن بود که مشت محکمی بر دهان یاوه سرایان توسط ملت کوبیده شد که تمام توطئه دشمنان را خنثی نمود و آنها را شکست داد.

حجت الاسلام صفری بیان کرد: کارهای بزرگی در دولت سیزدهم صورت گرفت، ولی تحت تأثیر فضای سنگین اغتشاشات و تبلیغات دشمن، متاسفانه برای مردم تبیین نشد.

امام جمعه گرمی، تصریح کرد: بعضی‌ها بی‌انصافی می‌کنند و فقط مشکلات را می‌بینند، در حالی که باید در کنار مشکلات، خدمات را نیز مشاهده کرد، رئیس جمهور وقتی دولت را به دست گرفت، دولت بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد کسری بودجه داشت، خزانه منفی ۴۴ هزار میلیارد بود، ۵۴ هزار میلیارد تومان به بانک قرض داشت و هر روز نیز تعداد کثیری از هم وطنان ما در اثر کرونا جانشان را از دست می‌دادند و رشد اقتصادی نیز صفر بود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بعد از به دست گرفتن دولت، تلاش بی‌وقفه خود را شروع کرد و با تهیه واکسن کرونا، شیوع این بیماری را مدیریت نمود، رشد اقتصادی را از صفر به ۴ درصد رساند، ایران در شانگهای عضو شد، از ۶ نیروگاه برق با ۶۵۱ میلیون یورو بهره برداری شد، حقوق کارگران ۴۰ درصد افزایش یافت، ۹۰ درصد ناباروری بیمه شد، بدون اجرای برجام پول بلوکه شده ایران در عراق و طلب ۵۳۰ میلیون دلاری ایران از انگلیس وصول شد، موافقتنامه جامع همکاری‌های ۲۰ ساله ایران با روسیه منعقد شد، نرخ تورم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافت و تولید برق، تجارت خارجی افزایش یافت، ارتباط با کشورهای دنیا حتی با کشورهای متخاصم نیز تقویت شد که از جمله آن اصلاح رابطه ایران و عربستان بود که اقتدار ایران را نشان داد.

حجت الاسلام صفری در ادامه به کارهای مهم انجام شده در شهرستان گرمی اشاره کرد و پیشرفت کارها در حوزه آب و راه و مسکن را مناسب عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha