شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ گردهمایی بزرگ طلاب و روحانیون استان گیلان در استقبال از ماه مبارک رمضان

آیت الله خاتمی با بیان این که علماء و حزب الهی‌ها از تخریب‌ها و هتک حرمت های فضای مجازی آلوده نترسند، تصریح کرد: جهاد تبیین نیازمند شجاعت است؛ کسی که موضعش با ولایت باشد، او را مورد هتاکی قرار می‌دهند تا از میدان کنار بکشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، آیت الله سید احمد خاتمی امروز در گردهمایی بزرگ ائمه جمعه، روحانیون و طلاب استان گیلان که در مصلای رشت برگزار شد، لباس روحانیت را لباس جهاد در راه دین دانست و اظهار داشت: امروز تمام دنیای کفر و شرک به جنگ با اسلام آمده و روحانیت علمدار میدان نبرد است.

عضو فقهای شورای نگهبان در مورد اهمیت جهاد تبیین گفت: انقلاب اسلامی مرهون روشنگری علمای دین است و اگر این روشنگری‌ها نبود، انقلاب به پیروزی نمی‌رسید؛ در واقع روحانیت منابر را پایگاهی برای روشنگری قرار داد و مردم میوه شیرین این روشنگری که همانا حاکمیت دین است را چشیدند.

وی افزود: جهاد تبیین باید منطقی و استدلالی باشد و الحمدلله دست ما در این عرصه پر است و می‌توانیم منطقی و استدلالی سخن بگوییم و نیازی به هتاکی نیست، آن کسی هتاکی و فحاشی می‌کند که منطق ندارد و ما از منطق دینی برخورداریم.

امام جمعه موقت تهران افزود: جهاد تبیین باید همراه با استنادات باشد و انسان علم به واقعیت داشته باشد، لذا شایعات در فضای مجازی و... برای ما سند نیست و متاسفانه شاهد انتشار دروغ‌های فراوان بخصوص توسط رسانه های معاند علیه انقلاب و نظام هستیم.

آیت الله خاتمی با اشاره به دروغ‌های انتشار یافته در فضای مجازی علیه کشور، نظام اسلامی و انقلاب، افزود: مسائل را چشم و گوش بسته قبول نکنیم بلکه تحقیق کرده و عالمانه حرف بزنیم و چیزی که به آن علم داریم را مطرح کنیم.

در مقابل جوانان باید با حوصله صحبت کرد | حزب الهی‌ها از تخریب‌های فضای مجازی نترسند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: استفاده علماء و روحانیون از ادبیات رهبر معظم انقلاب همچون واژه های فتنه، نفوذ، بصیرت و جهاد تبیین، نشان دهنده تولی و تبری است.

آیت الله خاتمی با بیان این که علماء و حزب الهی‌ها از تخریب‌ها و هتک حرمت های فضای مجازی آلوده نترسند، افزود: جهاد تبیین نیازمند شجاعت است؛ کسی که موضعش با ولایت باشد، او را مورد هتاکی قرار می‌دهند تا از میدان کنار بکشد. این تخریب‌ها مانند زندان طاغوت در سال‌های قبل از انقلاب بوده و مایه افتخار است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اغتشاشات اخیر نشان داد که دعوا بر سر اصل اسلام بود و دشمنان تنها نظام را هدف قرار نداده بودند و عقده دین را داشتند و لذا قرآن، چادر و پرچم مزین به الله اکبر را به آتش کشیدند.

وی با اشاره به تخریب مولا علی(ع) در ۷۰ هزار منبر، خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که واقعیت‌ها را بگوییم ولو اگر تخریب شویم؛ وقتی مولا در محراب به شهادت رسید، عده‌ای گفتند مگر علی نماز هم می‌خواند؟

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روایات اهل‌بیت(ع)‌ و قرآن سرشار از جاذبه است و روحانیون قبل از منبرهای ماه مبارک رمضان حتماً مطالعه، تفسیر و روایات را دنبال کنند، گفت: تحلیل سیاسی هم باید مستند به واقعیات باشد و سست نباشد و در کلام سعی شود رسا و گویا با مردم صحبت شود. کلام پیامبراکرم(ص) ساده و گویا بود و هرکس کلام ایشان را می‌شنید سریع متوجه می‌شد و درک می‌کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پرچمداران دین در جهاد تبیین باید بصیرت و صبر داشته باشند، تصریح کرد: در مقابل جوانان باید با حوصله صحبت کرد و آستانه تحمل روحانیون و علما بالا باشد، زیرا جوانان با دروغ های فضای مجازی سر و کار دارند و با تندی حرف می زنند، اما وظیفه ماست که صبور و پاسخگو باشیم.

عضو فقهای شورای نگهبان بر ضرورت تبلیغ چهره به چهره به ویژه برای جوانان تاکید کرد اظهار کرد: برخی می‌گویند روحانیت نفوذش را از دست داده اما به صراحت می‌گویم که روحانیت از چشم نیفتاده است و این ما هستیم که باید مراقبت کنیم تا حریم روحانیت با عمل‌مان حفظ شود.

به گفته آیت الله خاتمی، مردم در طول تاریخ عالمان دین را با ساده‌زیستی و تحمل سختی‌ها می‌شناسند و برای آنان قابل تحمل نیست که یک عالم دین کاخ بسازد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه جریان های برانداز باید با اسم معرفی شوند تا مردم هوشیار شده و خودشان را از شر آنان حفظ کنند، افزود: باید مسائل اصلی و فرعی نظام و کشور را مشخص کنیم و بر اولویت‌ها تمرکز داشته باشیم، چرا که دشمن با تمام قوا وارد میدان شده و با اصل دین و نظام تضاد دارد، البته این انقلاب و نظام ماندنی و حفظ شدنی است.

انتهای پیام/

در مقابل جوانان باید با حوصله صحبت کرد | حزب الهی‌ها از تخریب‌های فضای مجازی نترسند

در مقابل جوانان باید با حوصله صحبت کرد | حزب الهی‌ها از تخریب‌های فضای مجازی نترسند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha