سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
یز

حوزه / امام جمعه قمصر، با بیان اینکه جریان توافق ایران و عربستان موجب به چالش کشیده شدن قدرت آمریکا شده است، گفت: این توافق نشانه‌ افول قدرت آمریکا است و مقدمات ظهور حضرت ولی عصر(عج) را بیش از پیش فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلای این شهر به ویژگی‌های متقین در انفاق به فقرا بر اساس آیه ۱۳۴ سوره مبارکه آل عمران اشاره کرد و اظهار داشت: متقین کسانی هستند که در زمان راحتی و ثروت و در زمان سختی و فقر، انفاق می‌کنند.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه کمک کردن به نیازمندان در زمانی که انسان خودش گرفتار است، بسیار ارزشمند می‌باشد، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، انفاق در حال تنگدستی نشانه ایمان واقعی به خداوند متعال است.

وی با اشاره به نتایج توافق ایران و عربستان و با بیان اینکه این توافق یک پیروزی بزرگ برای مردم، نظام و دولت سیزدهم محسوب می‌شود، یادآور شد: توافق ایران با عربستانی که حیاط خلوت آمریکا بود، این پیام را دارد که دنیای امروز برای پیشبرد برنامه‌های خود نیاز به آمریکا و غرب ندارد.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه جریان توافق ایران و عربستان موجب به چالش کشیده شدن قدرت آمریکا شده است، یادآور شد: این توافق نشانه‌ افول قدرت آمریکا است و مقدمات ظهور حضرت ولی عصر(عج) را بیش از پیش فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این توافق در اوج اقتدار نظام اسلامی ایران و بعد از شکست جنگ رسانه‌ای جهانی، اغتشاشات سیاسی و ادراکی به واسطه حضور متفاوت مردم در ۲۲ بهمن و همچنین جنگ ارزی اتفاق افتاد، تصریح کرد: توافق ایران با عربستان باعث شد تا رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به اهداف خود بر علیه محور مقاومت نرسند.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه این توافق موجب تقویت قدرت داخلی و منطقه‌ای ایران شده است، ابراز کرد: ایران در این توافق دست برتر را دارد، اما در مقابل عربستان وضعیت مناسبی ندارد.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه باید راه استقلال کشور را همانطوری که در ۲۹ اسفند منجر به ملی شدن صنعت شد، پیش ببریم، خاطرنشان کرد: دشمنی‌های آمریکا در تحریم کشورمان باعث نمی‌شود ما از استقلال خود دست بکشیم، اگر چه همه سلطه‌گران خبیث و نحس دنیا با ما دشمن شوند.

وی، در ادامه ضمن قدردانی از اقدام عاقلانه، غیرتمندانه و انقلابی دادستان شهرستان کاشان در برخورد با مظهر بی دینی کشف حجاب، یادآور شد: اینکه یک مسئول وقتی حرفی می‌زند و پای حرفش می‌ایستد و به آن عمل می‌کند، بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام کتابچی، بر لزوم توجه به فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی، در کنار کارهای گردشگری تأکید کرد و گفت: گلابگیران و مراکز گردشگری شهر قمصر در کنار فعالیت اقتصادی، باید امنیت اخلاقی را نیز تامین کنند.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه به افراد بد حجاب نباید اجازه داده شود به ساحت شهر قمصر و مردم متدین این شهر که با تقدیم ده‌ها شهید، عشق و ارادت خودشان را به پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) نشان دادند، توهین شود، اظهار کرد: همانطور که برنامه ریزی برای ارائه بهترین خدمات به گردشگران انجام شده، برنامه ریزی برای جلوگیری از توهین به اعتقادات مردم متدین این شهر نیز باید پیش بینی شود، گرچه نیاز به همکاری و همراهی همه مردم می‌باشد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha