دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سی

حوزه / رئیس شورای زکات استان اصفهان کمک به همنوع را یکی از عوامل زمینه سازی ظهور دانست و گفت: طبق روایات، منتظران ظهور امام عصر(عج) با شوق و رغبت به دنبال کمک به دیگران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر رئیس ستاد زکات استان اصفهان امروز در سومین جلسه شورای زکات کاشان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: وجود واحدهای صنعتی فراوان و پایبندی مردم کاشان به مسائل دینی و شرعی، زمینه جذب زکات را بیش از پیش در این شهرستان فراهم می‌کند.

رییس ستاد زکات استان اصفهان، بر لزوم ساماندهی موسسات خیریه این شهرستان در راستای پرداخت زکات تأکید کرد و افزود: اگر ۱۳۰ موسسه خیریه رسمی مجوز دار و موسسات خیریه‌ خانوادگی و محلی کاشان در پرداخت زکات و کمک‌های پراکنده ساماندهی شوند، مشکلات نیازمندان نیز به راحتی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: شورای زکات می‌تواند محلی برای هماهنگی خیریه‌ها باشد، چرا که در رأس این شورا امام جمعه قرار دارد و فرماندار شهرستان هم قائم مقام شورای زکات است و کمک‌های خیریه زیر عنوان این شورا ساماندهی می‌شود و مشکلات نیازمندان نیز با کمک اعضای شورا، به بهترین شکل مرتفع خواهد شد.

رئیس شورای زکات استان اصفهان، با بیان اینکه دارالمومنین کاشان به دلیل برخورداری از ظرفیت خیرین می‌تواند مانند شهر تبریز به شهری بدون فقیر تبدیل شود، یادآور شد: این شهرستان به دلیل وجود استعداد و ظرفیت‌های فراوان اقتصادی و اجتماعی، می‌تواند الگویی برای شهر بدون فقیر در کشور باشد.

حجت الاسلام رنجبر، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در کاشان در مجموع پنج درصد از جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند، بنابراین ۹۵ درصد باقی مردم این منطقه می‌توانند در کنار یکدیگر مشکلات پنج درصد قشر نیازمند را برطرف نمایند.

وی کمک به همنوع را یکی از عوامل زمینه سازی ظهور دانست و اظهار کرد: طبق روایات، منتظران ظهور امام عصر(عج) با شوق و رغبت به دنبال کمک به دیگران هستند.

رئیس شورای زکات استان اصفهان، با اشاره به حال و هوای کمک به زائرین در ایام اربعین حسینی، گفت: دورنمای ظهور در اربعین حسینی بروز کرده، چرا که هر کسی در مراسم اربعین حسینی از بهترین امکاناتی که در اختیار دارد برای زائران امام حسین(ع) استفاده می‌کند و لذا دین نیز به معنی یاری رساندن و کمک کردن به یکدیگر است.

وی بر لزوم عمل به توصیه‌های امام صادق(ع) در مواسات و همدلی و کمک به مومنین تأکید کرد و یادآور شد: دهیاران در روستاهای کاشان باید نسبت به رفع مشکلات فقرا و مستمندان شخصا پیش قدم شوند.

رئیس ستاد زکات استان اصفهان، به تشریح مزایای ساماندهی زکات فطره در کشور پرداخت و اظهار کرد: با ساماندهی زکات فطره در کشور، علاوه بر هویت دار شدن صندوق‌های جمع آوری زکات فطره، زکات شرعی و واجب مردم نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha