جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ماموستا رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به عنوان طلایه دار وحدت مسلمین شناخته می‌شود، گفت: عادی شدن روابط بین ایران و عربستان و دیگر کشورهای اسلامی، زمینه‌ای برای کاسته شدن قدرت دشمنان مسلمین است و از سوی دیگر اقتدار جهان اسلام در گرو همین انسجام و تقریب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج، اظهار داشت: عادی شدن روابط بین کشورهای اسلامی یک رویداد و اتفاق مبارک است که باید قدر آن را بدانیم.

امام جمعه سنندج گفت: امروز ایران اسلامی به عنوان طلایه دار وحدت مسلمین شناخته می‌شود و برای رسیدن به این مهم کارهای بزرگی تاکنون انجام داده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: عادی شدن روابط بین ایران و عربستان و دیگر کشورهای اسلامی، زمینه‌ای برای کاسته شدن قدرت دشمنان مسلمین است و از سوی دیگر اقتدار جهان اسلام در گرو همین انسجام و تقریب است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر عادی شدن روابط بین ایران و عربستان، خود زمینه‌ای برای ارتقاء امنیت در جهان اسلام به ویژه خاورمیانه می‌باشد.

ماموستا رستمی در بخش دیگر، با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و نیز ماه مبارک رمضان، ادامه داد: رمضان در دین مقدس اسلام، ماه برکت، بخشش و عزت برای مسلمین است، لذا باید از لحظه لحظه این ماه عزیز بهره‌ معنوی ببریم.

امام جمعه سنندج گفت: درهای توبه در ماه رمضان بر روی مسلمین باز است و باید برای بازگشت به معنویت و دین، از این فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده نهایت استفاده را ببریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر را داریم که رسول اکرم (ص) درباره این شب‌ها می‌فرمایند، «هر کس در ماه رمضان روزه بگیرد و شب‌های آن را شب زنده‌داری و عبادت کند، بزرگترین برکات را نصیب خود می‌کند.»

وی یادآور شد: فصل بهار به نوعی همانند تجدید دوباره حیات است و این فصل برای ما باید زمینه تفکر و تعقل درباره وجود هستی باشد، زیرا در بهار نشانه‌های بسیاری بر وجود یک خالق توانا وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha