جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین میرحسین ضیایی مدیر مدرسه اهل البیت جوزجان افغانستان

حوزه / مدیر مدرسه علمیه جوزجان افغانستان گفت: گروه‌های تکفیری در افغانستان، تفرقه میان اقوام و مذاهب را دنبال می‌کنند تا بتوانند شعله‌های جنگ و نفاق داخلی را روشن کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرحسین ضیائی، مسئول سازمان فرهنگی اهل‌بیت(علیهم السلام) افغانستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، پیرامون حمله انتحاری به موسسه تبیان در مزار شریف با اشاره به اینکه عاملان و انفجار و انتحار چند مسئله رادنبال می‌کنند، اظهار داشت: آنها با ایجاد چنین فاجعه‌ای دنبال ایجاد ترس و وحشت هستند تا بتوانند مانع طرح مسائل و معارف الهی گردیده و سدی برای آگاهی و معرفتی شوند.

وی ادامه داد: گروه‌های تکفیری در افغانستان، به دنبال تفرقه میان اقوام و مذاهب را دنبال می‌کنند تا بتوانند شعله‌های جنگ و نفاق داخلی را روشن کنند، همچنین مخالفان نظام حاکم می‌خواهند به این نظام تفهیم کنند که شما نمی‌توانید امنیت را تأمین کنید.

مدیر حوزه علمیه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) جوزجان به عوامل دیگر ناامنی در شرایط فعلی افغانستان اشاره کرد و افزود: قدرت‌های بیرونی می‌خواهند با ایجاد نفاق و تفرقه و ناامن ساختن منطقه، دسترسی خود را به اهدافشان آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر کنند و بر ثروت فراوان افغانستان سلطه بیابند و نیز اختلافات داخلی نظام حاکم نیز می‌تواند این مسائل را ایجاد کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ضیایی به نقش حوزویان و نخبگان افغانستانی در روشنگری مردم در برابر جریان‌های تکفیری در این کشور اشاره و اضافه کرد: جامعه فرهنگی و طلایه‌داران علمی و دینی با اتحاد، وحدت، رفع تعصب، سعه‌صدر، تحمل یکدیگر، آگاهی دهی به جامعه و توده عمومی مردم می‌توانند با چنین افکار و جریانات تکفیری و سیاسی مقابله کنند و نقشه‌های آن‌ها را خنثی کنند.

وی تصریح کرد: وظیفه نهادهای حوزوی آگاه کردن مردم است، این امر با برنامه‌ریزی دقیق و سامان‌دهی نیروهای آگاه و حضور درصحنه محقق می‌شود.

مسئول سازمان فرهنگی اهل‌بیت افغانستان در پایان به اهمیت توجه نهادهای بین‌المللی، کشورهای اسلامی درباره وقایع و شرایط فعلی افغانستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: جامعه بین‌المللی باید ورود کنند و برای خشکاندن چنین جریاناتی اقدام کنند. زیرا عدم این کار باعث گسترش این جریان‌ها در منطقه خواهد شد و امنیت را از کشورهای دیگر نیز خواهد گرفت.

گفتنی است شنبه ۲۰ اسفندماه در محل خبرگزاری آوا و مرکز تبیان مزار شریف درحالی‌که همایش «مهدویت، رسانه و ترویج فرهنگ» در حال برگزاری بوده است، حمله انتحاری رخ داد که در پی آن ۳۷ نفر زخمی و ۳ خبرنگار به شهادت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha