دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام موسوی نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: تصویر واقعی حوزه انقلابی قم را باید امروز ببینند؛ این عالمان، فضلا، طلاب و فرهیختگان هستند که محکم تر از همیشه، با توانی سرشار از ایمان و عشق به آرمان های انقلاب اسلامی، بیعت صدباره خویش را با امام خامنه ای عزیز اعلام می دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بیست و پنجم اسفندماه ۱۳۹۴، سالروز دیدار نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب است و ایشان در آن دیدار، بر انقلابی ماندن و جلوگیری از نفوذ در حوزه تأکید کردند؛ به همین مناسبت گفت و گویی با حجت الاسلام والمسلمین موسوی، نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب ترتیب دادیم که مشروح آن بدین شرح است:

* در سالروز دیدار نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب قرار داریم و کمی درباره خطر نفوذ برای ما بفرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

مسئله نفوذ و خطر آن از مباحثی است که امام خمینی (ره) نکات قابل توجهی را پیرامون آن بیان کرده بودند و این مسئله در وضعیت فعلی اگر از آن روز، تازه تر نباشد، کهنه تر نیست و علت اصلی آن، اهمیت حوزه های علمیه، طلاب و علما در شکل گیری انقلاب اسلامی است و از همین جهت بود که رهبر معظم انقلاب نیز همان مطالب را در ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ در جمع نمایندگان طلاب به بیانی دیگر بازگو نمودند.

خطر نفوذ و تفکر جدایی دین از سیاست، از همان روزها در حوزه های علمیه بیان می شد و هر روز با شکل دیگری، به بهانه دیگری و با استدلال های دیگری بیان می شود.

تفکری که صدها سال به انزوای اسلام حقیقی منجر شده بود و امام راحل ما آن را اسلام آمریکایی نامید؛ یعنی اسلامی که آمریکایی ها به دنبال ترویج آن هستند.

امام همان روزها هم پیش بینی می فرمودند که این مقدس مآبان و کاسبان دین، هر روز شیوه ای جدید را برای این مساله اتخاذ می کنند. آنجا که فرمودند: «شکست خوردگان دیروز، سیاست‌بازان امروز شده‌اند. آن‌ها که به خود اجازه‌ی ورود در امور سیاست را نمی‌دادند، پشتیبان کسانی شدند که تا براندازی نظام و کودتا جلو رفته بودند.»

امروز هم به وضوح مشاهده کردیم که چه کسانی به نام عالمان دین، در حوادث اخیر، نظام اسلامی را حرکتی شکست خورده خواندند و با قدرت رسانه مشغول به وارونه نشان دادن تصویر واقعی حوزه های علمیه هستند.

تصویر واقعی حوزه انقلابی قم را باید امروز ببینند؛ این عالمان، فضلا، طلاب و فرهیختگان هستند که محکم تر از همیشه، با توانی سرشار از ایمان و عشق به آرمان های انقلاب اسلامی، بیعت صدباره خویش را با امام خامنه ای عزیز اعلام می دارند.

* وظیفه امروز طلاب، فضلا و حوزه های علمیه چیست؟

اولین مساله حفظ وحدت و اتحاد میان طلاب و علماست که به عنوان مهمترین راهبرد از سوی امام مطرح می شود؛ آنجا که بیان کردند: «دشمنان از دیرباز برای اختلاف افکنی میان روحانیون آماده‏‎ ‎‏شده اند. غفلت از آن، همه چیز را برباد می دهد. حال اختلاف به هر شکلی باشد، بدبینی‏ شدید نسبت به مسئولین بالا باشد یا مرزبندی فقه سنتی و پویا و امثال آن. اگر طلاب و‏‎ ‎‏مدرسین حوزۀ علمیه با یکدیگر هماهنگ نباشند، نمی توان پیش بینی نمود که موفقیت از‏‎ ‎‏آن کیست.»

ما باید همه تلاشمان را انجام دهیم که این وحدت دشمن شکن را حفظ کنیم.

دومین مساله توجه به نقشه های دشمن در عصر حاضر است و نمی توان مسائل را بدون در نظر گرفتن جبهه حق و باطل و مبارزاتی که از ابتدای خلقت تاکنون میان این دو جبهه تحلیل کرد.

امام راحل بیان کردند: «مجتهد باید به مسائل زمان خود‏‎ ‎‏احاطه داشته باشد. برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نیست که مرجع و‏‎ ‎‏مجتهدش بگوید من در مسائل سیاسی اظهار نظر نمی کنم. آشنایی به روش برخورد با‏‎ ‎‏حیله ها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از‏‎ ‎‏کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای‏‎ ‎‏دیکته شدۀ آنان و درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم‏‎ ‎‏که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم می کنند، از ویژگیهای یک مجتهد‏‎ ‎‏جامع است. یک مجتهد باید زیرکی و هوش و فراست هدایت یک جامعۀ بزرگ‏‎ ‎‏اسلامی و حتی غیراسلامی را داشته باشد و علاوه بر خلوص و تقوا و زهدی که در خور‏‎ ‎‏شأن مجتهد است واقعاً مدیر و مدبر باشد.»

بیعت صدباره خود را با امام خامنه‌ای اعلام می‌داریم

* مجمع نمایندگان طلاب در این موضوع چه نقشی می تواند داشته باشد؟

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به عنوان بازوی مشورتی بزرگان حوزه و نهادهای حوزوی، تمام تلاش خویش را در ارتقای حوزه و علما و نخبگان آن به خصوص طلاب و فضلای جوان انقلابی خواهد کرد و از ایده ها و طرح های عزیزان استقبال خواهیم کرد تا بتوانیم به تقویت حوزه های علمیه کمک نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قاسم تنگستانی IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 1
    بسم رب الشهدا الهم صل علی محمد وال محمد وعجل الفرجهمـ من قاسم کوچک ولی امرم در هرزمان و مکان هستم، اقا جان تو خیلی خیلی سرباز داری، مطمعنم خیلی از اون جانفدایی های شما را هیچ مقام ومسئولی ویا سازمانی هنوز ندیده ونشناخته