سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری

حوزه/ دشمنان اسلام تلاش‌های بسیاری را انجام می‌دهند تا امت اسلامی از هم متفرق شوند و توانمندی‌هایشان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی به هدر برود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه با اشاره به توافق دوجانبه بین دو کشور ایران و عربستان گفت: امید داریم این دو کشور اسلامی بتوانند همکاری‌های لازم جهت گسترش روابط بین المللی را به انجام برسانند.

وی با بیان این‌که این توافق حاصله یک توافق استراتژیک برای منطقه خاورمیانه و به‌خصوص جهان اسلام است افزود: دشمنان اسلام تلاش‌های بسیاری را انجام می‌دهند تا امت اسلامی از هم متفرق شوند و توانمندی‌هایشان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی به هدر برود.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد؛ ما هر چه به‌ سوی انسجام و همبستگی اسلامی پیش برویم قطعا منافع امت‌های اسلامی محفوظ خواهند ماند. تلاشی که دولت سیزدهم در طول دو سال گذشته داشته، این بوده که بر حسن همجواری و بر گسترش روابط تاکید کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری تأکید کرد: جدا شدن دو دولت اسلامی ایران و عربستان در سال‌های گذشته ضربات زیادی بر جهان اسلام متحمل کرده بود. ما بر این باور هستیم که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند پشتیبان تمام کشورهای منطقه باشد. وقتی که کشورهای منطقه احساس امنیت کنند و دوستی مانند جمهوری اسلامی ایران داشته باشند با همکاری متقابل و قدرت تمام می‌توانند با دیگر کشورهای جهان نیز با موضع برابر ارتباط برقرار کنند.

وی با تبریک این توافق بسیار مهم گفت: ما از کشورهای ایران و عربستان می‌خواهیم با جدیت در مقابل هر مانعی که بر سر راه این توافق ساخته می‌شود بایستند.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب افزود؛ امیدواریم که شاهد وحدت امت‌ها و دولت‌های اسلامی باشیم و در صحنه‌های اقتصادی و فرهنگی موفقیت و پیشرفت این کشورها را ببینیم. همچنین امیدواریم منافع این کشورها در تمام عرصه‌ها محفوظ بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha