شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ایران مصر

حوزه/ رسانه‌ها و گزارش‌های امنیتی اسرائیل نسبت به پیامدهای توافق عادی‌سازی بین عربستان سعودی و ایران هشدار دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رسانه‌ها و گزارش‌های امنیتی اسرائیل نسبت به پیامدهای توافق عادی‌سازی بین عربستان سعودی و ایران هشدار دادند و گفتند که این توافق راه را برای روابط گسترده‌تر بین ایران و کشورهای بزرگ منطقه از جمله مصر باز می‌کند.

تسفی برائیل، تحلیلگر امور امنیتی و اطلاعاتی روزنامه اسرائیلی هاآرتص، امروز شنبه در مقاله ای گفت که این توافق رویای اسرائیل برای ایجاد یک اتحاد بین المللی عربی علیه ایران را از بین می برد.

برائیل با بیان اینکه توافق اخیر به مذاکرات توافقنامه جدید هسته‌ای غرب و ایران روح می‌بخشد، اشاره کرد: این توافق تاریخی نشان‌دهنده افزایش قدرت چین در منطقه به قیمت از دست دادن ایالات متحده آمریکا است.

این تحلیلگر امنیتی اسرائیل با اعلام اینکه ایران ظرف دو ماه آینده روابط دیپلماتیک خود را با عربستان سعودی از سر می گیرد، تأیید کرد که رویای اسرائیل برای ایجاد یک اتحاد بین المللی عربی علیه ایران از بین رفته است.

برائیل تصریح کرد: این گام دراماتیک نقشه جدیدی برای روابط در خاورمیانه و فراتر از آن ترسیم خواهد کرد.

وی تأکید کرد: توافق جدید بین ریاض و تهران مشروعیت اساسی را برای ایران در میان کشورهای عربی منطقه فراهم می کند که ممکن است بعداً به روابط دیپلماتیک با کشورهای دیگر مانند مصر منجر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha