سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مولانا کلب جواد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی گفت: بهبودی روابط ایران و عربستان سعودی اقدامی تاریخی است که موجب ثبات و صلح منطقه خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سیدکلب جواد نقوی دبیرکل مجلس علمای هند با ابراز خرسندی از احیای روابط دیپلماتیک و اقتصادی ایران و عربستان سعودی، گفت: این اقدامی تاریخی است که موجب ثبات و صلح منطقه خواهد بود. امید است تلاش خالصانه برای بهبود و تحکیم روابط آنها به منظور تقویت جهان اسلام، بیشتر شود.

وی با استقبال از احیای روابط ایران و عربستان سعودی اظهار داشت: ایران و عربستان دو قدرت بزرگ هستند و روابط دوستانه آنها نشانه خوبی برای تغییر در سیاست خاورمیانه و ثبات سیاسی در کشور عراق برقرار خواهد شد.

وی تصریح کرد: حل مشکلات سیاسی یمن ضروری است تا بحران سیاسی در یمن پایان یابد و برای مردم یمن که مجبور به زندگی در فقر هستند، زمینه های شادی فراهم شود. همچنین توجه به قبور بقیع نیز حائز اهمیت است.

وی در ادامه رابطه ایران و عربستان را نشانه زوال قدرت های استعماری دانست و گفت: مدت هاست که قدرت های ضداسلامی بذر دشمنی دو کشور را می کارند و به همین دلیل است که اسراییل با عربستان روابط خود را افزون کرده بود.

حجت‌الاسلام کلب جواد نقوی گفت: ایران و عربستان سعودی برای ایجاد جبهه متحد در جهان اسلام تلاش کنند تا وحدت جهانی مسلمانان تحقق یابد.

وی در پایان تاکید کرد: اتحاد جهان اسلام می تواند نقش مهمی در پایان دادن به اسلام هراسی در جهان ایفا کند. با توجه به روابط بهتر ایران و عربستان، خشونت و تجاوز مستمر علیه شیعیان در عربستان پایان یابد تا این دوستی تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha