دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صمصامی امام جمعه وحدتیه

حوزه/ حجت الاسلام صمصمامی گفت: رئیس جمهور با یک دستور ویژه جهت بررسی نقش نفوذی ها در ایجاد نارضایتی بین معلمان یکبار برای همیشه پرونده این مسأله را ببندد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام ولی صمصامی در خطبه های امروز شهر وحدتیه استان بوشهر با تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: متاسفانه در قضیه پرداخت حقوق اسفندماه و مابه التفاوت رتبه بندی معلمان اتفاق زشتی رخ داد که باعث نارضایتی فرهنگیان شد.

امام جمعه وحدتیه افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه به صورت خودسرانه دست به اقداماتی زده است که باعث بدبینی فرهنگیان به دولت شده است. آقای میرکاظمی پاسخ دهد که آیا خود را جدای از دولت می داند یا اینکه عضوی از این دولت خدمتگزار است؟ اگر عضو دولت است چرا در این موقعیت حساس برای دولت و نظام هزینه می تراشد.

حجت الاسلام صمصامی ادامه داد: چرا باعث نارضایتی قشر عظیمی از جامعه می شوند؟ آقای میرکاظمی جنابعالی بیشترین سنگ اندازی را در ارتباط با رتبه بندی معلمان کشورمان داشته اید.

وی اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما آموزش و پرورش را یک وزارتخانه هزینه بَر می دانند، در حالی که همین وزارتخانه مسئول تربیت نیروی انسانی کشور است و یک وزارتخانه پایه است.

امام جمعه وحدتیه گفت: از جناب آقای رئیس جمهور درخواست داریم که با یک دستور ویژه جهت بررسی نقش نفوذی ها در ایجاد نارضایتی بین فرهنگیان عزیز یکبار برای همیشه پرونده این مسأله را ببندد.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری در اولین روز سال نو، یک سخنرانی راهبردی است که نقشه حرکت ملت و دولت را برای یکسال ترسیم می کند و از ابعاد مختلف قابل توجه و دقت و رهگیری است.

خطیب جمعه وحدتیه یادآور شد: انتخاب روز سخنرانی که در اول فروردین هرسال و آغازسال جدید و آغاز بهار طبیعت و همزمان با جشن بزرگ ملی ایرانیان از هر دین و مذهب و قومیت و زبان و فرهنگ است، یک انتخاب هوشمندانه و امیدآفرین و انسجام‌بخش و وحدت‌افزا است.

وی افزود: انتخاب مکان سخنرانی که یکی از مقدس‌ترین مکانها در ایران و جهان است و میعادگاه میلیونها ایرانی در آغاز سال نو است، جنبه دیگر این دیدار تاریخی است.

حجت الاسلام صمصامی عنوان کرد: حضور امام و امت در یک بارگاه معنوی حکایت از یک پیوستگی تاریخی دارد و اینکه امام جامعه با پناه‌آوردن به مضجع تابناک امام رضا علیه السلام، ابتدا از جایگاه خادم آن‌ حضرت سر بر سنگ آن مرقد سراسر نور می‌گذارد و سپس از جایگاه رهبر دینی سیاسی جامعه اسلامی و مردم، نقشه حرکت یک سال را با مردمش در میان می‌گذارد، یک اقدام بی‌بدیل و الگویی در جهان است که نظیر و مانند ندارد.

وی بیان داشت: مخاطبان و جمعیت حاضر در آن سخنرانی عصاره و چکیده‌ای از ۸۵ میلیون جمعیت ایرانی هستند بدین جهت نیز این سخنرانی، یک رویداد منحصر به فرد است.

امام جمعه وحدتیه تاکید کرد: سخنرانی معظم له مهمترین سخنان ایشان است که سخنرانی‌های بعدی در طول سال به نوعی، هرکدام تفصیل و شرح بخشی از بیانات نوروزی ایشان می باشد.

وی افزود: ناگفته پیدا است که ایشان برای طراحی و تهیه و تبیین این مطالب در یک جمع چندصدهزار نفری و میلیونی که از هر جهت بی‌نظیر است؛ حتماً ساعت ها تامل و تفکر و نظرخواهی و مطالعه کرده‌اند، بنابراین نباید از کنار این رویداد بزرگ که جنبه راهبردی دارد به سادگی گذشت.

حجت الاسلام صمصامی تصریح کرد: نکته دیگر درباره این سخنرانی آن است که مسئولان نظام و دولت باید خود را مخاطب ویژه این سخنان بدانند و در عملیاتی ساختن آن تلاش ویژه مبذول دارند، هر چند این بیانات دو مخاطب دیگر هم دارد.

وی ادامه داد: مردم آزادی خواه جهان خصوصاً ساکنان کشورهای جبهه مقاومت که از آخرین مواضع رهبر امت اسلامی و فرمانده کل جبهه مقاومت آگاه می‌شوند و دشمنان ایران عزیز که از لسان نافذ هوشمندترین رهبر جهان، باصلابت‌ترین و حکیمانه‌ترین مواضع او را می‌شنوند دو مخاطب دیگر سخنان رهبر فرزانه انقلاب هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha