جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه خورموج گفت: متاسفانه با وجود تصویب مجلس و وعده دولت به اعطای مشوق‌هایی از جمله زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اما در شهر خورموج این مسئله گره خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی زاهد دوست امام جمعه خورموج در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود، سال ۱۴۰۲ را «سال مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری فرمودند.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه امروز پدیده تورم مختص به ایران نیست، بلکه در بیشتر کشورهای جهان کم وبیش وجود دارد، گفت: ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده و حداقل در نیم قرن گذشته با آن دست و پنجه نرم می‌کند و در سال‌های اخیر تورم بالای ۵۰ درصد را نیز تجربه کرده است.

حجت الاسلام زاهددوست عنوان کرد: به گفته اهل اقتصاد، مدیریت نقدینگی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از تورم است، علاوه بر این، کاهش هزینه‌ها و کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت و مسئله انضباط و شفافیت مالی، از جمله مواردی است که نقش مهمی در کنترل تورم دارند که با توجه به شرایط کشور و شعار سال، از دولت سیزدهم انتظار می‌رود در حل این موضوعات اهتمام جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: رشد تولید نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاری و ارائه امکانات تشویق‌کننده مانند معافیت‌های مالیاتی و امثالهم است که دولت انقلابی باید باتوجه به تجارب درس‌آموز یکسال و نیم گذشته، برای تحقق آن گام‌های بلند بردارد و مبارزه با عوامل و مبارزه با آثار تورم نیز باید سرلوحه کار دولت باشد.

حجت الاسلام زاهددوست با بیان اینکه سخنرانی نوروزی رهبر حکیم انقلاب اسلامی، از ابعاد مختلف قابل توجه است، گفت: به تعبیری سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب در حریم رضوی، از جهاتی مهم‌ترین سخنان ایشان است که سخنرانی‌های بعدی در طول سال به نوعی، هرکدام تفصیل و شرح بخشی از فرمایشات نوروزی ایشان است.

وی خاطرنشان کرد: باید به این رویداد بزرگ به عنوان یک نقشه راه نگریست و بر همین مبنا پیگیری و تحلیل کرد و امتداد گفتمانی بخشید.

امام جمعه خورموج یادآور شد: مسئولان نظام در تمام قوا و در همه سطوح بیش از مردم باید خود را مخاطب این رهنمودهای راهبردی بدانند و برای تحقق آن شبانه روز تلاش کنند.

وی ابراز کرد: مردم آزادیخواه جهان، خصوصا مردم کشورهای جبهه مقاومت، آخرین مواضع رهبر جهان اسلام و فرمانده کل جبهه مقاومت را با جان و دل می‌شنوند و هم مخاطبان فرمایشان گرانقدر رهبری هستند.

امام جمعه خورموج بیان کرد: قطعا مخاطب دیگر این فرمایشات مهم و درس آموز، دشمنان انقلاب و دشمنان ملت ایران هستند که باز هم باصلابت‌ترین و حکیمانه‌ترین مواضع را از لسان نافذ هوشمندترین رهبر جهان می‌شنوند و صد البته معلوم است که عصبانی می‌شوند و دندان خشم و استیصال برهم می‌فشارند و ما هم از زبان قرآن به آنها می‌گوییم، قُلْ مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ.

وی، توافق ایران و عربستان حاصل اتخاذ راهبرد «نگاه به شرق و همسایه‌محوری» از سوی دولت سیزدهم دانست و افزود: توافق ایران و عربستان در روزهای پایانی سال هر چند غیرمنتظره بود، اما یک رویداد ناگهانی و اتفاقی نبود، بلکه حاصل چند دور مذاکرات متنوع بود و نشان دهنده اتخاذ راهبرد «نگاه به شرق و همسایه‌محوری» از سوی دولت سیزدهم است.

حجت الاسلام زاهددوست ابراز کرد: این رویداد سیاسی، این پیام را به غرب منتقل کرد که مناقشات منطقه از طریق گفت‌وگو، بدون مداخله‌ بازیگران غربی قابلیت حل‌ و فصل دارد.

وی با تأکید براینکه راه و شهرسازی نسبت به اعطای زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند در شهرستان دشتی اقدام کند، تصریح کرد: متاسفانه با وجود تصویب مجلس و وعده دولت به اعطای مشوق‌هایی از جمله زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اما در شهر خورموج این مسئله گره خورده است.

امام جمعه خورموج ادامه داد: از طرفی خانواده‌هایی داری فرزند سوم و بیشتر متقاضی زمین رایگان هستند و از طرف دیگر دولت هزینه ۴۰۰ میلونی را بنام تأمین زیرساخت‌ها از مردم طلب می‌کند.

وی عنوان کرد: همچنان اگر کسی صاحب زمین در شهر باشد، تأمین زیر ساخت آب و برق و خیابان آن بعهده دولت است و انتظار مردم این است که زمینی را که خود دولت رایگان می‌دهد، باید زیرساخت‌های آن را برای مردم تأمین کند.

وی با بیان اینکه مسئولان مدیریت کنند مردم در ماه رمضان دغدغه قطعی آب و برق را نداشته باشند، گفت: بنده مطلع شده‌ام آب برخی از روستاها و حتی محلات شهر ثباتی ندارد و گاهی ساعت‌ها قطع می‌شود.

حجت الاسلام زاهددوست یادآور شد: از این تریبون، از مسئولین تقاضا دارم خصوصا در این ماه مبارک با تلاش و پیگیری بیشتر مسئله آب را مدیریت کنند و آب و برق مردم قطع نشود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بر بازار مواد خوراکی و مصرفی مردم در ماه رمضان بیشتر نظارت شود تا بر اثر گران‌فروشی و سوء استفاده برخی افراد، فشار و سختی مضاعفی به مردم تحمیل نشود.

وی افزود: تلاوت باشکوه آقای سید طه‌حسینی جوان دشتیاتی از قاریان ممتاز و برجسته کشور که اهل دیار پرافتخار دشتی و روستای قرآنی چارک است، در محضر رهبر معظم انقلاب و تحسین و تشویق ایشان برای همه ما مایه افتخار و مباهات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha