سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر به نقش دولت و نهادهای سیاستگذار در جهت تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: در این مسیر حتما به مقوله فرهنگ و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی به صورت ویژه نگاه کنند تا شاهد تحقق شعار سال باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری شعار امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال «مهار تورم و رشد تولید»، اظهار داشت: پدیده شعارمندی پدیده مبارکی است که به منظور همگام کردن تمام ابعاد جامعه به سمت یک هدف خاص استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های متوالی یک برخورد ناصحیح با شعار سال داشتیم، ادامه داد: در ده سال اخیر بر حسب شعارهای اقتصادی، نقش مردم را کم رنگ کردیم و بیشتر به ساختارها و تحقق برخی از مصادیق پرداختیم، اما زمینه اصلی را که فرهنگ است، ندیدیم.

حجت‌الاسلام قادری تصریح کرد: در فرمایشات امسال مقام معظم رهبری گرچه شعار سال کاملا اقتصادی است، ولی ایشان امسال آنجایی که خواستار یک حرکت تحولی با محوریت مردم شدند، صراحتا بر دیده شدن نقش فرهنگ و افکار عمومی تأکید کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، گفت: مقام معظم رهبری اتکا زیادی برای به میدان آوردن مردم داشتند و فرمودند هر جا که مردم وارد میدان شدند مشکل از بین می‌رود و مسئله حل می‌شود و جایی که مردم استقبال نکنند، به عمل و تحقق نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه مؤلفه اصلی قدرت در جمهوری اسلامی اراده مردم است، ادامه داد: مردم زمانی حرکت می‌کنند و در نتیجه به حل مشکل می‌رسیم که خاستگاه اصلی اراده مردم هدف گرفته شود، لذا باید روی تقویت اراده مردم برای این حرکت تحولی برنامه‌ریزی کنیم و لذا از این زاویه اتفاقا شعار سال کاملا فرهنگی است.

حجت‌الاسلام قادری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای فعال شدن حلقه‌های میانی که همان نخبگان، صاحبان فکر و جوانان هستند، اضافه کرد: در مباحث کلی و حتی جزئی مانند، تجمل‌گرایی، خطاب رهبر معظم انقلاب، به همه صاحبان فکر بود و بعضی اقشار از جمله جوانان را به صورت ویژه مخاطب قرار دادند و در ادامه همه جامعه را موظف به امیدآفرینی دانستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه «سنخ شعار امسال، جهاد تبیین با رویکرد امید آفرینی» است، ابراز کرد: لازمه تحقق این امر، این است که همه آحاد جامعه به ویژه جوانان فعال شوند و اراده مردم را به میدان بیاورند، چرا که اگر ارزش‌های اقتصادی از قبیل مبارزه با تجمل‌گرایی، جلوگیری از خام‌فروشی و ارائه کالاها با ارزش افزوده در فرهنگ یک ملت نهادینه شد و اراده مردم در تحقق این اهداف به میدان آمد، آن اهداف محقق می‌شود.

وی به نقش دولت و نهادهای سیاستگذار در جهت تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: در این مسیر حتما به مقوله فرهنگ و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی به صورت ویژه نگاه کنند تا شاهد تحقق شعار سال باشیم.

حجت‌الاسلام قادری، با بیان اینکه تک تک آحاد مردم موظف به امیدآفرینی و روشنگری در جهت تحقق شعار سال هستند، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند باز کردن گره‌های ذهنی مردم هستیم و تحقق این امر، مستلزم فراهم کردن فضای گفتمانی مخاطب و دوسویه در جامعه است تا مردم بگویند چه اتفاقی از دید آنها باید رقم بخورد که جامعه‌ای رو به رشد و تعالی داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha