یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه تأمین اقتصاد و فراهم شدن زندگی در حد کفاف، جز ضرورت‌ها در دین اسلام است، گفت: زندگی در حد کفاف، یعنی نیازهای روزمره انسان تأمین شود و حتی زندگی پایین‌تر از این مقدار، کفر تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: فقر در جامعه، مانع اساسی برای رشد فکری، فرهنگی و معنوی جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه تأمین اقتصاد و فراهم شدن زندگی در حد کفاف، جز ضرورت‌ها در دین اسلام است، گفت: زندگی در حد کفاف، یعنی نیازهای روزمره انسان تأمین شود و حتی زندگی پایین‌تر از این مقدار، کفر تلقی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه در عرصه تحقق شعار سال، بخشی از وظایف برعهده مسئولان و بخشی بر عهده مردم است و همه باید در کنار هم به فکر حل مشکل باشند، یادآور شد: اگر مردم در این عرصه همراهی نکنند، مسئولان نیز موفق نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، باید به سمت مردمی کردن اقتصاد حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: حمایت واقعی از تولید کننده و سرمایه گذار، یکی از وظایف دولت و مسئولان است.

امام جمعه همدان، افزود: همان طور که از خودروسازان حمایت می‌شود، لازم است تا از تولیدکنندگان در عرصه‌های دیگر نیز حمایت شود.

وی با بیان اینکه مدیریت اقتصاد باید به مردم واگذار شود و دولت نقش تسهیل کننده داشته باشد، گفت: کشور آنقدر دارای جوان نخبه است که آنها می‌توانند موتور محرکه کشور باشند و موانع را برطرف کنند، البته باید اجازه فعالیت به آنها را بدهیم و برخی قوانین دست و پاگیر، بروکراسی اداری و حضور افراد بی‌دغدغه که به عنوان مانع هستند را از مسیر آنها دور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه همه مسئولان باید بر محور قانون حرکت کنند، یادآور شد: معنای تذکرات در تریبون نماز جمعه، پرهیز از دخالت در وظایف یکدیگر و لزوم فعالیت هر کس در حوزه وظایف قانونی خود می‌باشد.

وی مسئولیت پذیری هر مسئول نسبت به کار و وظایف خود را بسیار مهم خواند و گفت: در عرصه هنجارهای اجتماعی، مردم مطالبات فراوانی دارند که بر اساس قانون باید به آن توجه شود که در این بین حاکمیت قانون در رابطه با مقابله با بی‌بند و باری، مطالبه قانونی مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، یادآور شد: قطعا اقتصاد اهمیت بالایی دارد، اما اگر فرهنگ‌ و هنجار آسیب ببیند در عرصه اقتصاد نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: ۳۰ دستگاه نسبت به حفظ هنجارهای اجتماعی در قانون دارای وظیفه هستند و خوب است امروز میزان عملکرد خود را بررسی کنند و گزارش دهند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه نماز جمعه محلی برای مطالبه‌گری از مسئولان و بیان مشکلات مردم است، اظهار کرد: وظیفه این تربیون، مطالبه میزان عمل کردن مسئولان به قانون است.

وی با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان لازم است تا حرمت این ماه عزیز را نگاه داریم، گفت: به مسافرانی که وارد همدان می‌شوند خیر مقدم عرض می‌کنیم و امیدواریم که در استفاده از از امکانات موجود در ایام ماه مبارک رمضان مراقبت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha