دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1077719
۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
امام جمعه اردل

حوزه/ امام جمعه اردل گفت: متاسفانه برخی رسوم غلط در این شهر باب شده است که انسان تعجب می‌کند؛ دعوت خواننده و مداح برای مراسم عزیزان و هزینه ۷۰ میلیون تومان هیچ ثوابی برای روح میت ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام مجتبی محمدی در خطبه‌های نماز جمعه اردل با بیان اینکه اردل مشکل آب شرب دارد، گفت: قبلا از همین تریبون در مورد مشکل آب صحبت شده بازهم بیان می‌کنم البته که مردم هم می‌دانند این مسئله چندین سال است که باقیمانده، ولی توقع از دولت انقلابی آن است که برای همیشه این مشکل را حل کند.

امام جمعه اردل با بیان اینکه حل این مشکل حمایت استانی و ملی را لازم دارد، افزود: متاسفانه اسراف و هدر رفت آب بسیار است، چه در مدل آبیاری کشاورزی که هنوز سنتی و بعضا غرق آبی است، چه در فرسودگی زیرساخت‌ها و چه در مصرف خانگی که باید کنترل شود.

وی به چشم و هم‌چشمی‌ها در ازدواج و مراسم عزا و ختم اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه برخی رسوم غلط در این شهر باب شده است که انسان تعجب می‌کند، دعوت خواننده برای مراسم عزیزان و هزینه ۷۰ میلیون تومان هیچ ثوابی برای روح میت ندارد.

وی بیان کرد: تجملات و بالا بردن مهریه سبب شده که سن ازدواج بالا رود و فساد افزایش یابد که همین دو امر خود عامل پیدایش مشکلات دیگر است.

حجت‌الاسلام محمدی به خرید کالای ایرانی سفارش کرد و گفت: از وضعیت بد اقتصادی گله می‌کنیم و از تورم ناراحت هستیم و بعضا به حق هم فریاد می‌زنیم اما وقتی برای خرید به بازار می‌رویم تعصبی برای خرید کالای ایرانی نداریم که نتیجه آن تعطیلی کارخانه، اقتصاد راکد، تورم زیاد و ... می‌شود.

تولید با کیفیت

وی افزود: البته افراد از مرغوب نبودن کیفیت کالای ایرانی گلایه دارند که در برخی اجناس صدق نمی‌کند و در برخی دیگر این امر وجود دارد، اما باید حمایت کرد تا رشد کند؛ یک زمانی ایثار برای پیشرفت کشور دادن جان بود و امروز پیشرفت کشور نیاز به ایثار مالی دارد، البته دولت موظف به نظارت است و این سخن به معنی بی‌ضابطه بودن و بی‌قانون بودن تولید مانند وضعیت خودرو نیست.

امام جمعه اردل گفت: موارد گفته شد برخی از تحول‌های ماست که برای پیشرفت کشور و شهرستان باید در خودمان بوجود بیاوریم.

وی به تحول برنامه‌ریزی و مدیریتی اشاره کرد و گفت: بخشی از تحول در مدیریت و وضعیت برنامه‌ریزی است، چه در سطح کلان که رهبر انقلاب در روز اول سال فرمودند و چه در سطح شهرستان که مدیران اکثرا صادقانه در حال خدمت هستند.

هر اداره ۵ اولویت برای سال جدید طراحی کند

حجت‌الاسلام محمدی افزود: هر اداره شهرستانی باید ۵ اولویت اصلی و عملیاتی خودش را با مشورت نخبگان برای سال جدید مشخص و اعلام عمومی کند تا هم نظارت عمومی در طول سال صورت بپذیرد، هم توقعات ناصواب از دستگاه کم شود و هم خود دستگاه بتواند برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد و دچار روزمرگی نشود.

وی به تحول در ورود مردم به عرصه مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم در شهرستان به الگویی برای مشارکت مردمی در عرصه‌های مختلف برسیم، که البته کارهایی در این خصوص انجام شده و عده‌ای از مسئولین شهرستان و تعدادی از گروه‌های مردمی در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به الگوی مشارکت مردمی هستند.

حجت‌الاسلام محمدی نگاهی به پیشرفت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف داشت و گفت: گام اصلی و اساسی در تحول، نگاه خوشبینانه و امیدوارانه به حرکت و مسیر است که براساس واقعیت‌های چند ۱۰ ساله گذشته در کشور و وضعیت فلاکت بار دشمن محقق می‌شود.

وی در پایان افزود: هرچه ما در این سال‌ها پیش رفتیم جبهه دشمن رو به افول و زوال رفت‌ که دیدن این نقاط هم به انسان امید می‌دهد هم درس برای مسیر پیش‌رو است.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha