چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 1077617
۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
زلزله

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاس ریشتر صبح امروز شهرستان خوی و بخش هایی از آذربایجان شرقی را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، زلزله ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاس ریشتر در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر آذربایجان‌غربی در عمق ۸ کیلومتری سطح زمین، ساعت ۰۶:۴۶:۵۴ امروز به وقوع پیوست.

امیر عباس جعفری مدیر کل مدیریت بحران استان آذربایجان‌غربی در این رابطه اعلام کرد: زمین لرزه صبح امروز در خوی خسارت چندانی در پی نداشت و براساس گزارش ها تاکنون یک خانه روستایی در سلماس تخریب و دیوار برخی خانه‌های روستایی دچار ترک‌خوردگی شده است.

فیلم توضیحات رئیس جمعیت هلال احمر

دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور هم اعلام کرد: در زلزله صبح امروز شهرستان خوی ۶ نفر بر اثر ریزش آوار مصدوم شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب و امدادی به مناطق خوی و سلماس اعزام شدند. ۷ روستا از شهرستان خوی و ۴ روستا از شهرستان سلماس ارزیابی شدند و در روستاهای شهرستان سلماس یک منزل و دیوارهای برخی از منازل نیز تخریب شده است. افرادی نیز که به علت اضطراب در هنگام خروج از منزل دچار مصدومیت جزئی شده بودند به بیمارستان اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: هم اکنون اوضاع پایدار است و خسارات کم، اما عملیات امدادی ادامه دارد و ساکنان منازلی که بر اثر زلزله دچار ترک خوردگی شده، اسکان اضطراری داده می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha