دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اقامه نماز عید سعید فطر در اهواز به امامت حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به شعار سال مبنی بر "مهار تورم و رشد تولید" بیان کرد: امسال رهبر معظم انقلاب شعار را به معیشت و اقتصاد مردم اختصاص داده اند و نباید تنها در حد زدن بنر در ورودی های شهر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اهواز در مصلی امام خمینی(ره) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان باید به دنبال عمل احسن باشیم و آن "پرهیز از گناه" است.

وی با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع) و توصیه آنها به "الورع عن محارم الله"، گفت: در این روایت آمده که سه ویژگی برای انسان های اهل ورع وجود دارد، نخست فرمودند که از لغزش های مردم کاملا چشم پوشی کنید. دومین ویژگی نیز در امور مردم دخالت و تجسس نشود البته به معنای امر به معروف و نهی از منکر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: ویژگی سوم اهل ورع این است که مدح و نکوهش برای انسان مساوی باشد". اگر انسان این ورع را در درون خود نهادینه کند، سپری در برابر گناهان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد درخصوص راه رسیدن به "الورع عن محارم الله"، ادامه داد: براساس روایت نقل شده از اهل بیت(ع)، اگر خط قرمزهای خداوند متعال رعایت شود، با ورع ترین مردم خواهید شد.

امام جمعه اهواز با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مبارک بودن امسال ناشی از اعمال مردم است. در تعامل با یکدیگر برادرانه رفتار کنید. حرمت ماه مبارک رمضان نیز رعایت شود.

وی تصریح کرد: تمامی آشپزخانه ها و دیگر محل هایی که غذا تحویل مردم می دهند خدمت دهی خود را باید به بعداز نماز مغرب منتقل کنند و در صورت مشاهده دادستان اهواز ورود کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان درخصوص رعایت حال مردم، گفت: همه کسانی که معیشت مردم را تأمین می کنند نباید از فرصت هایی که خداوند متعال به انسان می دهد سوء استفاده کند. برخی ها همزمان با افزایش نیاز مردم شروع به احتکار آن کالا می کنند لذا دادستانی به این مسأله ورود کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با تأکید براینکه مردم باید برخورد قاطع مسئولان را ببیند، بیان کرد: اینکه تعدادی از خدا بی خبر بخواهند کیسه خود را پر کنند باید با آنها برخورد صورت گیرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به مسأله مواسات، گفت: برخی از مردم دستشان به دهانشان نمی رسد لذا دستگاه ها، ادارات، خیرین و افراد توانمند به میدان بیایند و دست هم نوع خود را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه عظمت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن کریم است، ادامه داد: اگر این ماه در پیشگاه خداوند متعال فضیلت دارد، که در برابر عمل غیر ارادی ثواب دارد، نسبت به اعمال ارادی چه جایگاهی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به شعار سال مبنی بر "مهار تورم و رشد تولید" بیان کرد: امسال رهبرمعظم انقلاب شعار را به معیشت و اقتصاد مردم اختصاص داده اند و نباید تنها در حد زدن بنر در ورودی های شهرها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه مسئولان کارگروه های متعدد و متفاوت از نخبگان استانی باتوجه به شعار سال بامحوریت تعیین اولویت های استان خوزستان تشکیل دهند، افزود: رشد تولید در ایران اسلامی به عوامل مختلفی بستگی دارد که حمایت از سرمایه گذاری، پرداخت انواع تسهیلات ارزی، معافیت های منضبط مالیاتی، ارائه امکانات تشویق کننده بخشی از آنها هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha