جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
چهارباغ

حوزه/ یکی از ائمه جمعه البرز گفت: شعار سال، یک جنبه سلبی دارد که عبارت است از "مهار تورم" و یک بعد ایجابی نیز دارد که عبارت است از "رشد تولید" و هرکدام از این دو جزء، مکمل یکدیگر هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام قادر محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چهار باغ استان البرز، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «سال مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: این شعار یک جنبه سلبی دارد که عبارت است از "مهار تورم" و یک بُعد ایجابی نیز دارد که عبارت است از "رشد تولید" و هر کدام از این دو جزء، مکمل یکدیگر هستند.

وی افزود: توجه به شعار سال باعث ایجاد رفاه نسبی برای جامعه می‌شود که از وظایف دولت‌ها است و استقلال اقتصادی و کاهش وابستگی از دیگر برکات آن خواهد بود.

امام جمعه چهار باغ، با اشاره به ضرورت توجه به تولید داخلی، مدیریت صحیح ورود کالا و جلوگیری از قاچاق کالا، خاطرنشان کرد: قاچاق کالا در سال‌های اخیر همواره یکی از معضلات جدی در کشور بوده و ضررهای فراوانی به بخش‌های تولیدی و وارداتی کشور وارد کرده است، از طرفی دیگر اقتصاد مقاومتی اصولی دارد که ورود این حجم بالای کالای قاچاق به داخل کشور، امکان تحقق آن‌ را مختل می‌نماید.

حجت الاسلام محمدی، یادآور شد: رقابت‌پذیر کردن تولید داخلی با جنس خارجی و توجه مردم به مصرف کالای داخلی از لوازم رشد تولید است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چهارباغ با بیان اینکه ناهماهنگی و تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه، کام فرهنگیان و خانواده آنها را در شب سال نو تلخ کرد، یادآور شد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری معلمان را پایه‌ریز تمدّن نوین دانسته و تکریم معلم در جامعه‌ را امری ضروری می‌دانند، بنابراین لازم است طبق مصوبه مجلس رتبه بندی معلمان به طور دقیق و کامل اجرایی شود.

امام جمعه چهار باغ با اشاره بر لزوم رعایت عدالت در توزیع امکانات و خدمات در سراسر کشور، توجه به همه مناطق کشور خواستار شد و گفت: امیداست درسال نو باپیگیری مسئولین، کلنگ ساخت بیمارستان در شهرستان چهارباغ، زمین زده شود.

وی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: ماه رمضان فرصتی برای ترمیم گذشته و ترسیم آینده است و باید تک تک لحظات این ماه عزیز را قدر بدانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha