یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام شمس الدین گفت: باران رحمت الهی به همه کسانی که خداوند را صدا می‌زنند و حتی افرادی که خدایی نکرده در بعضی از ایام زندگیشان به خدا پشت کردند، می بارد؛ خورشید فروزان هم دقیقا همین طور است و خدای متعال افراد را دسته بندی نمی کند.

حجت الاسلام محمد رضا شمس الدین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سمنان با اشاره به فرصت های موجود در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ماه رمضان و در کل ایام سال در برخی دعاها خدای متعال را به اسماء الهی صدا می‌زنیم و اسامی خداوند بین ما و خالق صلح و آشتی قرار می دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان افزود: وقتی خدا را آن هم به کرّات و پشت سر هم صدا می زنیم در واقع به خودمان تذکر می‌دهیم که خداوند هست و مراقب ماست و این باعث قوت قلب است.

وی تصریح کرد: کدام خدا؟ خداوند رحیم و مهربان؛ بعضی از احادیث در خصوص این کلمه و اسم خیلی جالب توضیح داده اند و پیامبر اکرم(ص) چقدر زیبا فرمودند که «خداوند بر انسان رحیم تر و مهربان تر است از مادر».

حجت الاسلام شمس الدین گفت: امام صادق (ع) به تبع از پیامبر اکرم(ص) که این حدیث را و شاید شبیه این حدیث را دارند می فرماید «خداوند از مادر به انسان مهربان تر و رئوف تر و رحیم تر است»؛ خداوند رحیم واقعا چقدر زیباست، خداوندی که مهربانی اش واقعاً شامل حال انسان می شود؛ بارانی که از طرف خداوند دستور باریدن دارد بر سر همه می بارد.

وی خاطرنشان کرد: باران رحمت الهی به همه کسانی که خداوند را صدا می‌زنند و یا خدایی نکرده در بعضی از ایام زندگیشان به خدا پشت کردند، می بارد. خورشید فروزان هم دقیقا همین طور است و خداوند افراد را تقسیم بندی و دسته بندی نمی کند؛ ما نیز باید یاد بگیریم گاهی وقت ها قضاوت هایی که نسبت به همدیگر داریم بر سر مصالح و از سر واقعاً عقل نیست؛ خداوند چنین قضاوتی را ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان گفت: خورشید فروزان و ابر با باران و تمام موهبت الهی در اختیار عموم قرار می گیرد و همه منتفع می‌شوند، چون خداوند مهربان است.

وی گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی است که خدا را صدا بزنیم؛ گاهی گره به زندگی هایمان می افتد و در این شرایط سراغ همه می رویم و به افراد رو می زنیم اما سراغ خدا نمی رویم. باید خدا را با اخلاص صدا زد تا به نتیجه رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha