یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حفظ کدینگ

حوزه/ آموزش حفظ قرآن به روش کدگذاری از برنامه‌هایی است که در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد واقع در محل همایش‌های دائمی آستان قدس رضوی به مخاطبان و بازدید کنندگان ارائه می‌شود.

حجت الاسلام علی امیری مسئول غرفه حفظ قرآن در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، با بیان اینکه روش کدگذاری در حفظ قرآن، یک روش جدید در دنیاست که بر اساس مسابقات جهانی حافظه ساخته شده و در جهان هر ساله مسابقات آن برگزار می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته برای این مسابقات، شرکت کنندگانی از ایران در چین حضور یافتند.

وی با بیان اینکه در قالب این روش وقتی می‌خواهید کتابی را حفظ کنید، صفحات را کدگذاری نموده و ابتدای هر صفحه را به کدها وصل می‌کنید، گفت: ما این موضوع را در قرآن پیاده کردیم و برای هر صفحه قرآن، کد و رمز خاص آن تعریف شده که این کدها ثابتند و آیات ابتدایی به این کدها متصل و آیات بعدی از طریق تکنیک ارتباط به آیات قبل مربوط می‌شوند.

مسئول غرفه حفظ قرآن، با بیان اینکه در ترجمه قرآن به روش ریشه شناسی کارهای خوبی صورت گرفته است، گفت: وقتی ریشه کلمه‌ای را بدانید همه مشتقات را نیز فرا می‌گیرید و لذا سرعت یادگیری و ترجمه نیز بیش‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: با این روش، از طریق ریشه شناسی می‌توان ترجمه قرآن را آموخت و به هم خانواده‌های آن نیز تسلط پیدا کرد.

گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد این روزها در محل نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی برپاست و علاقه‌مندان به عرصه قرآن و محافل قرآنی، به بازدید از غرفه‌ها، گپ‌وگفت با غرفه‌داران و اهالی فرهنگ و هنر و بازدید از مجموعه آثار می‌پردازند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha