جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب جدید

حوزه/جلد ششم مجموعه بازخوانی فقه شیعه‌ باعنوان «جهاد و امر به معروف و نهی از منکر» به قلم حسن عباس نژاد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کتاب جهاد ششمین جلد ازمجموعه "بازخوانی فقه شیعه"به عنوان اولین دوره کامل فقه استدلالی فارسی است. در این کتاب ابتدا احکام فقهی ومسایل شرعی در حوزه جهاد و امر به معروف بیان شده وسپس نظرات فقهای شیعه وسنی ونیز دلایل این دیدگاهها از کتاب وسنت ودیگر منابع فقه بیان می گردد. سپس نظریه برگزیده نویسنده درکنار دلایل فقهی آن موردبررسی قرار می گیرد.

ویژگی های این اثر شامل؛ بررسی تطبیقی نظرات، فقهای شیعه وسنی، زبان پارسی متن وترجمه، آیات وروایات، شیوه آکادمیک و استدلالی دربحث توجه ویژه به آرای فقهای متقدم شیعه، ارجاعات دقیق، توجه به مقتضیات زمان ‌ ودانش جدید، اجمال دربحث، پرداختن به مسائل روزآمد و مستحدثه در فقه است.

این کتاب در۳۲۰صفحه، توسط انتشارات «بنیاد پژوهش های قرآنی برکات» منتشر شده است. کتاب دارای ۱۲۵تیتر فرعی است که برخی از آنها شامل؛ فضیلت جهاد، انواع جهاد، وجوب جهاد، وجوب جهاد ابتدایی، حکم جهاد ابتدایی در زمان غیبت، جنگ با سرکشان، جهاد دفاعی، جنگ با راهزنان، جهاد در مقابل حاکمان ستمگر، آداب جنگ، حقوق بشردوستانه در جنگ، محدودیت های جنگی در اسلام، قرارداد های بین المللی در اسلام، برخورد با اهل کتاب، آثار جنگ، اسیران جنگی، حکم اسیر در اسلام و حقوق بین الملل، غنایم جنگی، اقسام زمین، زمین های انفال، مفهوم امر به معروف و نهی از منکر، وجوب امر به معروف و نهی از منکر، شرایط وجوب امر به معروف و نهی از منکر، مراتب امر به معروف و نهی از منکر، اقامه حدود در عصر غیبت است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha