پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیانیه تبریز

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه استان گیلان در بیانیه‌ای هتک حرمت به طلبه مجاهد امر به معروف و نهی از منکر در رشت را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام و المسلمین قاسم علیپور مدیر حوزه علمیه گیلان در بیانیه‌ای هتک حرمت به طلبه مجاهد امر به معروف و نهی از منکر در رشت را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

«قال رسولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله: إذا لَم یأمُروا بِمَعروفٍ و لَم یَنهَوا عَن مُنکَرٍ و لَم یَتَّبِعوا الأخیارَ مِن أهلِ بَیتی، سَلَّطَ اللّهُ عَلَیهِم شِرارَهُم، فیَدعوا عِندَ ذلکَ خِیارُهُم فلا یُستَجابُ لَهُم» (الأمالی للصدوق : ۳۸۵/۴۹۳ ).

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم: هرگاه [مردم] امر به معروف و نهی از منکر نکنند و از نیکان خاندان من پیروی ننمایند، خداوند بَدان آن‌ها را بر ایشان مسلّط گرداند و در این هنگام نیکانشان دعا کنند و دعایشان مستجاب نشود.

«امر به معروف و نهی از منکر که در واقع به نوعی زیربنای همه‌ی حرکات اجتماعی اسلام است که «بِها تُقامُ الفَرائِض»؛ امربه‌معروف یعنی همه‌ مؤمنان در هر نقطه‌ای از عالم که هستند، موظّف‌اند جامعه را به ‌سمت نیکی، به ‌سمت معروف، به ‌سمت همه‌ی کارهای نیکو حرکت دهند و نهی از منکر یعنی همه را از بدی‌ها، از پستی‌ها، از پلشتی‌ها دور بدارند». (مقام معظم رهبری، فروردین ۱۳۹۴).

در پرتو فریضه امر به معروف و نهی از منکر کمال فردی و اجتماعی و سعادت دنیوی و اخروی برای انسان‌ها فراهم می‌آید، اهل بیت علیهم السلام نیز در مسیر تحقق همین اصل اساسی تلاش و جانفشانی می‌نمودند و مؤمنان بسیاری به تأسی از ایشان و با مجاهدت و ایثار در این مسیر، متحمل رنج‌های فراوان گشته‌اند، بسیاری نیز در این مسیر به شهادت نائل آمده‌اند، تا دین خدا حفظ شود و پرچم اسلام به اهتزاز درآمده و زمینه ظهور امام حاضر و گسترش چتر اسلام در جهان فراهم گردد.

هم اکنون نیز در عصر رویارویی همه جانبه جریان حق با تمدن غرب و نفوذ آن در همه ابعاد زندگی، اهمیت امر به معروف و نهی از منکر چند برابر گشته و نیازمند حضور فعالانه، هوشمندانه، مصلحانه و همدلانه همه مؤمنان در پاسداشت ارزش‌های اسلامی است. طلاب و روحانیون در طول تاریخ شیعه پرچمدار اقامه امر به معروف و نهی از منکر بوده‌اند و در این زمان نیز شاهد حضور مطالبه گرانه، عدالتخواهانه، اصلاح طلبانه، ولایت مدارانه و انقلابی طلاب در عرصه‌های مختلف و اقامه این واجب فراموش شده هستیم، اما با کمال تأسف هر از چند گاهی شاهد وقوع فجایعی دردناک در مواجهه اراذل و اوباش با آمران به معروف در جامعه هستیم که دل‌ها را از اندوه مصیبت‌شان غصه‌دار و اشک‌ها را از مظلومیت آنها جاری می‌سازد. در واقعه دیروز نیز برادر طلبه جناب حجت الاسلام سید جلیل میرحسینی مورد ضرب چاقوی اوباش قرار گرفته‌اند.

مدیریت حوزه علمیه استان گیلان ضمن همدردی با ایشان و درخواست شفای عاجل برای طلبه مظلوم، مجاهد، آمر به معروف و ناهی از منکر و تأسف به خاطر این واقعه دردناک و نیز تعظیم و تکریم ایشان در عمل به فریضه مقدس امر به معروف و نهی از منکر، مجدّانه از مسئولان امر خواستاریم ضمن شناساندن اغراض پلید این‌گونه حوادث که در امتداد اغتشاشات اخیر و اقدامات ساختارشکنانه قرار دارد، به عامه مردم و شناسایی کامل عوامل و دست‌اندرکاران این حمله ناجوانمردانه، با برخوردی قاطع و با اجرای اشد مجازات، پاسخی محکم به سردمداران اراذل و اوباش داده و زمینه پایان چنین اتفاقات تلخی را فراهم نمایند.

مدیریت حوزه علمیه گیلان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میلاد IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    ان‌شاءالله خدا به ایشان سلامتی و به جامعه عفت و آرامش عطا کند