پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد امام جمعه اهواز نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: امت اسلامی ایران هرگز از مسأله حجاب نه تنها کوتاه نمی‌آید، بلکه تمام قد در کنار مسئولان ایستاده است تا کانون عفاف و حجاب در ایران اسلامی کامل رعایت و اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلی امام خمینی(ره)، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: یکی از توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم، سبک زندگی اسلامی است.

وی خانواده را از نکات مهم در سبک زندگی اسلامی برشمرد و ادامه داد: از نگاه قرآن کریم، تحکیم جامعه در میزان استحکام خانواده‌ها است و هرگونه ناپایداری، تزلزل و سستی در جامعه به ناپایداری کانون خانواده وابسته است.

امام جمعه اهواز، با اشاره به اینکه دین گرایی از مهم‌ترین اصول در تحکیم خانواده است، گفت: عقیده و عمل به تعالیم آموزه‌های دینی، برکات و فواید بیشماری دارد، اگر والدین به ویژه پدر خانواده محیط خانواده با مسائل بنیادی اعتقادی آشنا کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با بیان اینکه آشنایی با توحید، معاد، رسالت، ولایت و عدل خداوند متعال می‌تواند پایه و اساس خانواده را مستحکم کند، خاطرنشان کرد: در خصوص شیوه آشنایی فرزندان با مسائل اعتقادی، کتاب‌های خوبی نوشته شده است که باید از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، عنوان کرد: اگر جامعه بخواهد به امنیت و آرامش برسد باید خانواده را درست تأسیس کند، یکی از عناصر محوری در تحکیم خانواده از نگاه دین اسلام، عفاف است.

وی با تأکید بر اینکه اگر حریم عفاف به خوبی رعایت نشود، غیرت زدایی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: غیرت حقیقی دارای سه عنصر کلیدی و اساسی است، "معرفت هویت خود"، "عدم دخالت در امور دیگران" البته نه به معنای عدم امر به معروف و نهی از منکر و "اجازه ندادن و دخالت در کانون خانواده".

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه اگر کسی انسانیت و قلمرو هویت خود را شناخت، توان مرز بندی در محیط خانواده و اجتماع را دارد، اظهار کرد: هیچ انسانی نه به کسی اجازه ورود به مرزهای هویت خود را می‌دهد و نه به مرزبندی دیگران وارد می‌شود، در این مرزبندی زن و مرد مساوی هستند و هر دو باید تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با تبریک و گرامیداشت دوازدهم فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: امام عظیم الشأن، با درایت، مسائلی که در آیینه نمی‌دیدیم، در خشت خام می‌دیدند، جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، عنوان کرد: در تمام سالیان اخیر برخی تلاش کردند که هم جمهوریت و هم اسلامیت را مورد هجمه خود قرار دهند، اما الحمدالله ستون خیمه انقلاب مستحکم از آن حراست کرده است.

وی با اشاره به همزمانی سیزدهم نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: حرمت‌های این ماه مبارک باید حفظ شود، توجه به این ماه و فرصت الهی بسیار مغتنم است، تمام احکام الهی به انسان حیات می‌دهد و بدون این احکام تنها به ظاهر انسان می‌باشد، بنابراین باید مراقب بود که سیزده نوروز سبب نشود نسبت به احکام الهی هجارشکنی اتفاق بیفتد.

امام جمعه اهواز، با اشاره به سالگرد وفات حضرت خدیجه کبری(س) و توصیه بزرگان دین به زیارت این بانوی بزرگوار، گفت: حضرت خدیجه(س) از ارکان دین هستند و در احیای دین نقش داشتند و در ردیف چهار زن برتر عالم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، عنوان کرد: امروز هزاران شبکه، صفحه اینترنتی و ماهواره‌ای در حال حمله به فرهنگ پوشیدگی، تبلیغ و ترویج فرهنگ برهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، با اشاره به آیه قرآنی «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ»، افزود: خداوند متعال در فطرت انسان دشمن شناسی را قرار داده، اما برخی از خانواده دشمن را به درستی نشناخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در حمله به کشور ابتدا پدافندهای آن را مورد هجمه قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: دشمن در این هجمه، دوست را دشمن قلمداد می‌کند در صورتی که چندین ساله به ایران اسلامی هجمه‌های متعددی وارد کرده‌ است.

امام جمعه اهواز، با اشاره به تاخت و تازهای علیه فرهنگ عفاف و حجاب و تبلیغ برهنگی از سوی دشمن، خاطرنشان کرد: غربی‌ها برای مطامع خود زن را از کانون خانواده‌ها بیرون کشیدند، انسانیت را ذبح کردند و زن را در خدمت توسعه اهداف خود قرار دادند. امروز در سایه فرهنگ برهنگی شاهد تجاوز در مکان‌های عمومی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: وقتی موضوع مهمی جنبه اجتماعی و مهمی پیدا می‌کند، الزاما باید دارای پشتوانه قانونی باشد، طبیعتا قانون نیز دارای الزاماتی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، عنوان کرد: اینکه هرکسی قانونی را نپسندید، به آن برچسب اجبار بچسباند و بگوید که به آن قانون تمکین نمی‌کنم، آیا نباید به این عقل خندید.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: چه کسی فرهنگ برهنگی و بی‌حجابی را در ایران اسلامی تبلیغ می‌کند، شبکه‌های بی بی سی، منوتو، ایران اینترنشنال در صدر این شبکه‌ها هستند، عقبه این شبکه و کشورهای حامی آنها را بررسی کنید.

وی عنوان کرد: دشمن به مردم ایران اسلامی واکسن نمی‌دهد، اما شبکه‌های خود را برای ملت ایران باز و آزاد می‌گذارد، برای این است که تبلیغات خود را در ذهن انسان بنشاند، آیا نباید دشمن را شناخت؟ آیا انسان باید غذای روح خود را از زباله دانی همچون انگیس تأمین کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان در خصوص مسأله حجاب و عفاف است، ادامه داد: امت اسلامی ایران هرگز از مسأله حجاب نه تنها کوتاه نمی‌آید، بلکه تمام قد در کنار مسئولان ایستاده‌اند، کانون عفاف و حجاب در ایران اسلامی باید کامل رعایت و اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، با اشاره به اینکه در زمینه حجاب، مردم و مسئولان هرکدام سهمی دارند، گفت: مردم وقتی در برخی نقاط خبر برخی بی‌حجابی را می‌شنوند، ناراحت می‌شوند، اینجا وظیفه مسئول است که ورود کند، حاکمیت در مرحله اول سراغ ادارات و نهادها برود و نظارت لازم را داشته باشد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه مطالبه جدی مردم، تسریع در اعمال قانون حجاب در ادارات است، ادامه داد: وظیفه مردم تنها تذکر زبانی است، برادران و خواهران تنها وظیفه تذکر زبانی برعهده دارند، اگر کوتاه آمدید، فردا روزی پشیمان خواهید شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha