جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1078587
۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
طعم شیرین خدا

حوزه/"طعم شیرین خدا" عنوان کتاب شش جلدی است به قلم حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی که می کوشد با بهره‌مندی از آیات و روایات و با زبانی ساده و روان، پروردگار عالم را به مخاطبان معرفی نموده و همچنین ابعاد مختلف دین را به درستی تبیین کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نخستین جلد از این مجموعه خواندنی به موضوع مهمی می پردازد و آن هم چیزی نیست جز بحث نحوه ی اعتقاد به خدای متعال. جلد دوم و سوم آن نیز به شرح و وصف مهربانی پروردگار عالم اختصاص یافته است، ضمن آن که اشاره به مباحثی چون حسن ظن، عدل و فضل خداوند نیز موضوع جلد چهارم را تشکیل می دهد.

مخاطبان کتاب در جلد پنجم و ششم از این مجموعه با اهمیت شکرگزاری از سوی بندگان خدا و همچنین بحث چگونگی شکرگزاربودن آشنا می‌شوند.

آنچه این مجموعه ۱۱۸۷صفحه‌ای که هر جلد آن به‌طور میانگین ۲۰۰صفحه دارد را از سایر کتاب‌هایی که با این موضوع منتشر شده، متمایز می سازد، بیان مکرر آیات، روایات و مثال‌ها به زبان ساده است، به نحوی که نگارنده توانسته در ارتباط با نسل جدید، تا حدود زیادی، حلاوت دین را به مخاطبانش پیشکش نماید.

در بخشی از این کتاب به زبان ساده و خودمانیِ محاوره ای می خوانیم: "خدا مثل ما نیست که از بخشیدن خسته بشه. تو دعای جوشن کبیر، تو همون فراز پایانیش اومده: ای بخشنده‌ای که خسته نمی‌شود!

یکی از بزرگ‌ترین مشکلای ما تو شناخت خدا اینه که فراموش کردیم خدا در کنار عدلش، فضلم داره، اونم چه فضلی. به تعبیر قرآن: و خداوند دارای فضل و لطفی بزرگ است. نمی‌دونم چرا ما همیشه اصرار داشتیم و داریم خدا رو فقط با صفت عدل معرفی کنیم..."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha