شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ر

حوزه / رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از برگزاری نماز جماعت سه وعده و جزء خوانی قرآن در اماکن تاریخی با حضور گردشگران داخلی و خارجی خبر داد.

احمد دانایی‌نیا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان با تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: تقارن سال جدید با ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی را در کنار جاذبه‌های گردشگری برای شناساندن رویدادهای فرهنگی، آیینی و تاریخی منطقه کاشان برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان به اجرای آداب و رسوم رمضانی روستاهای کاشان با کمک دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در نوروزگاه باغ تاریخی فین کاشان اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروزی رویدادهای فرهنگی ماه مبارک رمضان با عنوان نوروزگاه رمضانی ۱۴۰۲ هر روز عصر در باغ جهانی فین با تلاوت آیات قرآن برگزار می‌شود که هر نوبت این برنامه متعلق به یکی از روستاهای منطقه کاشان است و در آن آداب و رسوم رمضانی خود را اجرا می‌کنند.

وی از برگزاری نماز جماعت سه وعده و جزء خوانی قرآن در اماکن تاریخی کاشان با حضور گردشگران داخلی و خارجی در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: گردشگران در کنار بازدید اماکن تاریخی، با پیشینه غنی فرهنگی و مذهبی کاشان آشنا می‌شوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، از استقرار تعدادی از روحانیون و مبلغان دینی در مراکز تاریخی و گردشگری خبر داد و اظهار کرد: مبلغین علاوه بر اقامه نماز جماعت، به سؤالات شرعی و شبهات گردشگران و جوانان پاسخ می‌دهند.

وی از برپایی خیمه‌های معرفتی شبانه روزی و توزیع بسته‌های فرهنگی، پخش کلیپ و سخنرانی مذهبی روحانیون به همت ناحیه مقاومت بسیج در باغ تاریخی فین خبر داد و گفت: این حرکت زیبای فرهنگی مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

دانایی‌نیا به لزوم ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه گسترش و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند مشارکت و اراده مردمی است، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و تلاش همگانی باید زمینه آشنایی هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی با شهری که مزین به نام دارالمومنین و پایتخت نهج البلاغه می‌باشد را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حفظ حجاب و عفاف و رعایت اصول اخلاق اسلامی، مهمترین آرمان انقلاب اسلامی است و فرهنگ متعالی حجاب باید در جامعه نهادینه شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با قدردانی از همسویی ستاد احیای امر به معروف، سپاه، بسیج و دیگر مجموعه‌های فعال در عرصه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در اماکن تاریخی و مذهبی کاشان، یادآور شد: اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان آمادگی لازم بسترسازی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در اماکن تاریخی را دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha