پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تورم

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: حل مشکل تورم زمینه رونق و رشد تولید داخلی را فراهم می کند.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که مهار تورم و تلاش در جهت رشد و رونق تولید، لازمه حل مشکلات اقتصادی کشور است، ابراز داشت: بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی با توجه به اشرافیتی که معظم له نسبت به نقاط ضعف و قوت کشور دارند، بسیار راهگشاست و لازم است که همه مسئولان و مردم به این رهنمودها در مقام عمل توجه کنند.

وی افزود: آن گونه که از فرمایشات مقام معظم رهبری در سال های اخیر استنباط می شود، همچنان اولویت کشور ناظر به مسایل اقتصادی است و بر اساس بیانات ایشان، راه علاج مشکلات این بخش تقویت تولید، برطرف کردن موانع فراروی تولید و نیز مهار و کنترل تورم است.

وی با بیان این که تورم و گرانی‌های افسارگسیخته در سال های اخیر باعث نارضایتی توده های مردم شده است، گفت: به نظر می رسد که یکی از دلایل ضعف تولید داخلی، تورم است و حل مشکل تورم علاوه بر آن که باعث گشایش در زندگی و معیشت مردم می شود، باعث تقویت تولید داخلی نیز می گردد.

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران با توجه به این که رونق تولید به تحقق استقلال اقتصادی کشور کمک می کند، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که بخش قابل توجهی از گرانی‌های امروز جامعه به جهت کمبود کالا، واردات و کمبود مواد اولیه است که این مشکلات با رشد تولید قابل مدیریت و حل است، به شرط آن که به معنای واقعی کلمه از تولید داخل حمایت صورت گیرد.

وی افزود: البته در کنار توجه به مسایل اقتصادی نباید از اهمیت مباحث فرهنگی غافل شد، چه آن که بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور ریشه در مسایل فرهنگی دارد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فرهنگ به سان اکسیژن برای تنفس هواست و چنین جایگاه مهمی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha