پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

حوزه / امام جمعه شهر یاسوج به نصب مجسمه شیر که به تازگی در برخی از مناطق استان بر روی قبرها مشاهده می‌شود اشاره کرد و گفت: این چه کار و حرکت غلطی است که ما در حال انجام آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) در خطبه ۲۸ نهج البلاغه فرمودند، « بدانید که دنیا می‌گذرد و آخرت در پیش است و فرشته‌ای در آغاز روز به همه انسان‌ها خطاب می‌کند، بگذارید برای مردن و بنا کنید برای خراب شدن».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میلیاردها انسان بر روی این کره خاکی زندگی کرده‌ و از این دنیا به سرای آخرت کوچ کرده‌اند و این نشانه‌ای است که دنیا عبور خواهد کرد، حیات ما در این دنیا به پایان خواهد رسید و آخرت را در پیش داریم.

وی با اشاره به اینکه دنیا جایی برای بهره‌گیری و سپس ورود به سرای آخرت است، ادامه داد: دنیا روز تمرین، تلاش و کار برای آخرت است و هر کس در این مسابقه برنده شد، بهشت از آن او و هر که عقب ماند، جهنم از آن او است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: در هر صفحه‌ای از آیات قرآن که تلاوت می‌شود، سخن از بهشت و آتش جهنم است.

امام جمعه یاسوج، با اشاره به اینکه بهشت و جهنم اساس زندگی انسان است، ادامه داد: اگر انسان مراقبت و مواظبت نداشته و نماز، روزه، خمس، زکات، حیا و حجاب نباشد، به بهشت نخواهد رفت.

وی ضمن تأکید بر اینکه چنین شخصی توسط آتش جهنم گرفتار خواهد شد، بیان کرد: کسی که اهل نماز و روزه بوده، از دنیا خوب استفاده کرده است.

امام جمعه یاسوج گفت: انسان‌ها در این مسابقه دنیا، باید به سمت بهشت بروند، برخی‌ها مسابقه، سبقت و سرعت آنها در جهت جهنم بوده و کسانی که پشت به دین و ارزش‌های الهی می‌کنند، جایگاه چنین افرادی در جهنم است.

وی تأکید کرد: عمرها کوتاه و برای خدا زمان مطرح نیست، هزار سال که برای ما طولانی به نظر می‌رسد، برای خداوند یک لحظه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: انسان یک آغاز داشته ولی بی‌پایان است و ما ابدیتی بی‌انتها در پیش داریم.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه نماز، روزه و ماه مبارک رمضان مغفرت الهی است که انسان می‌تواند آنها را در این دنیا به دست بیاورد، اظهار کرد: بهشت برای اهل تقوا آماده شده ولی باید با عمل خیر آن را به دست آورد.

وی ضمن تأکید بر اینکه انسانی که دچار خطا و اشتباه شده است، راه توبه برای او باز است، ادامه داد: توبه و استغفار عاملی است که انسان را می‌تواند بهشتی کند و خداوند زمینه توبه را برای انسان فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه راه رسیدن به خدا و بهشت، سخت و پیچیده پیچیده نیست، گفت: دینداری مثل معادله شیمی، ریاضی و فلسفه سخت و پیچیده نیست، شناخت خدا و رسیدن به بهشت مهم‌ترین مسئله در دنیا است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، دوری از آتش جهنم را مهم‌ترین مسئله برای انسان‌ها دانست و افزود: دوری از آتش جهنم، پیچیدگی نداشته و یک انسان ساده با عبادت، نماز، حیا، حجاب و روزه می‌تواند به خدا برسد.

وی ضمن تأکید بر اینکه مسئله دینداری و خداشناسی سخت نیست، گفت: خداوند این مسئله‌ها را آسان کرده که همه بتوانند در این مسیر حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج، ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، خاطرنشان کرد: انسان باید مراقب سلامت جسم، روح و روان که امانت الهی است، باشد.

امام جمعه یاسوج، با بیان اینکه باید از همه اعضای ظاهری و باطنی برای جلوگیری از بیماری مراقبت کرد، یادآور شد: سلامتی به اندازه‌ای مهم بوده که حتی اگر روزه که فرمان واجب الهی است برای انسان ضرر داشته باشد، نباید روزه گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: همه اعضا و جوارح مخلوق خداوند بوده و ما موظف به مراقبت از جسم، روح و روان خود هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: مهمتر از سلامت جسم و روان، سلامت روح است، چرا که روح باقی بوده و ناراحتی انسان را درک می‌کند، ضمن اینکه سلامت روح با نماز و روزه به دست می‌آید.

امام جمعه یاسوج، با اشاره به نزدیکی شب‌های قدر، خاطرنشان کرد: قرآن دو نزول داشته که یکی در شب‌های قدر یکجا بر حضرت محمد (ص) نازل شده و نزول تدریجی داشته که در طول ۲۳ سال بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است.

وی با اشاره به اینکه شب‌های قدر شب‌های ارزشمندی است، اظهار کرد: باید این شب‌ها را قدر بدانیم و از آنها بهره لازم را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد: بسیاری از افرادی که از این دنیا رخت بر بسته‌اند، آرزو دارند به نماز جمعه، مساجد برگردند و شب‌های قدر برای آنها تکرار شود، خداوند می‌فرماید این کار غیر قابل بازگشت است.

امام جمعه یاسوج، با اشاره به شب ضربت خوردن امام علی(ع) و تسلیت این ایام، عنوان کرد: وقتی امام به شهادت رسید، همه عالم اشکبار هستند.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) با آن همه عظمت با شهادت خود به ما درس می‌آموزد، یادآور شد: جهالت، گناه و معصیت باعث می‌شود که برخی به روی اولیا الهی شمشیر کشیده و آنها را به شهادت برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: اگر جامعه‌ای از خردورزی، اخلاق، عقلانیت و معنویت فاصله گرفت، باید منتظر چنین وضعیتی در جامعه باشیم.

امام جمعه یاسوج گفت: امروز برخی‌ها تلاش می‌کنند که جامعه را به سمت سوی ولنگاری اخلاقی، رفتاری و فکری سوق دهند و اعتقادات دینی را به زمین بزنند که در این زمینه هیچ گاه اولیا الهی ساکت نمی‌مانند.

وی یادآور شد: امروز کسانی هستند که شاگرد و شیعه مکتب امیرالمومنین(ع) و شاگرد حماسه کربلا بوده‌اند که اینها در برابر این مسائل ساکت نخواهند بود تا عده‌ای بخواهند حکومت طاغوتی را سرکار بیاورند و در تلاش برای حاکم کردن فساد و فحشا در جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: امروز بسیاری از کشورها و افراد مزدور داخلی، خبیث و لعینی هستند که اگر فرصت پیدا کنند، دچار خطا و جنایت خواهند شد.

امام جمعه یاسوج، به سالروز تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام(ره) اشاره کرد و گفت: این بنیاد در سال ۱۳۵۸ با تدبیر حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد و کارهای بسیار ارزشمندی را تا به امروز انجام داده است.

وی ضمن تأکید بر اینکه مسکن یکی از دغدغه‌های مهم مردم است، اظهار کرد: مردم بخشی از هزینه‌های زندگی خود را برای تهیه مسکن پیش بینی می‌کنند و افرادی که مسکن ندارند، همیشه در اضطراب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: امروز تورم به ویژه در حوزه مسکن کمرشکن بوده و زمین و مصالح ساختمانی نیز گران شده که می‌طلبد مردم و مسئولان برای مهار تورم تلاش لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به فرهنگ‌های غلط در تشییع، تدفین و ترحیم وفات یافتگان اشاره کرد و یادآور شد: تیراندازی غلط، خلاف قانون و خطرناک است و در مراسمات تشییع جنازه شاهد کشته شدن برخی افراد به دلیل تیراندازی بودیم.

وی ضمن تأکید بر اینکه در هیچ کجای قرآن و سخنان ائمه(ع) اسمی از تیراندازی در مراسمات نیامده، ادامه داد: تیراندازی برای میت ثوابی نداشته و او را رنج و زجر می‌دهد، جان دیگران را به خطر می‌اندازد و آرامش را از مردم سلب می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه باید آگاه، فهیم و بصیر باشیم، اظهار کرد: اسلحه به دست گرفتن و تیراندازی در مراسمات کار انسان‌های آگاه نیست، بلکه از آدم‌های جاهل سر می‌زند.

امام جمعه یاسوج، با اشاره به مصوبه همسان سازی در قبرستان‌ها، خاطرنشان کرد: اینکه کسی پول داشته و قبرهای صد میلیونی بسازد، خطا و اشتباه است، فرهنگ غلط بوده و چشم هم چشمی ایجاد می‌کند.

وی ضمن تأکید بر اینکه این کار یک فرهنگ غلط بوده و کسانی که پول ندارند باید به واسطه این کارها زیر قرض بروند، تصریح کرد: بخشداران، شهرداران، دهیاران و مسئولان باید توجه داشته باشند قانون را اجرا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره بر اینکه قانون همسان سازی قبرها اعلام شده، یادآور شد: باید تعریفی از سنگ قبر متعادل و متعارف داشته باشیم و همه در قبرستان‌ها سنگ قبر اموات را نیز به همین شکل بسازند.

امام جمعه یاسوج، به نصب مجسمه شیر که به تازگی در برخی از مناطق استان بر روی قبرها مشاهده می‌شود اشاره کرد و گفت: این چه کار و حرکت غلطی است که ما در حال انجام آن هستیم.

وی با بیان اینکه نصب شیر بر روی قبر در هیچ جایی از دین ما نیامده، خاطرنشان کرد: ما باید در تشییع، تدفین و ترحیم تابع ادب الهی و احکام باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اینکه گذاشتن شیر بر روی قبر میت را زجر و رنج می‌دهد، گفت: گذاشتن یک شیر ۳۰ و ۵۰ میلیونی برای میت اجری نداشته و اگر کسی می‌خواهد برای میت کاری انجام دهد، به جای این هزینه‌ها باید آن را به نیابت از مرده خرج نماز، روزه و کمک به فقرا و نیازمندان کند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه وظیفه دارند جلوی چنین کاری ایستادگی کنند، تصریح کرد: معتمدین، ریش سفیدان، خردمندان و فرهنگیان جلوی تیراندازی و این حرکت‌ها را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دین به این شکل از بین می‌رود، ادامه داد: وقتی خرافات را وارد مسائل دینی می‌کنند، دین از بین می‌رود و شهرداران، دهیاران، بخشداران و مسئولان و فرمانداران توجه لازم را به این مسائل داشته باشند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha