جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
البرز

حوزه/ امام جمعه ماهدشت در خصوص اهمیت توجه به مسئله حجاب گفت: برای حل اینگونه معضلات، باید یک حرکت عمومی صحیح، منظم و معقولی با جهت دهی درست شکل بگیرد و به سمت جامعه اسلامی و تمدن اسلامی که این موضوع قابل انجام است حرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام رادمرد امام جمعه ماهدشت در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، با اشاره به ضرورت توجه به رضایت و خوشنودی خداوند متعال، اظهار داشت: حضرت جوادالائمه(ع) در روایتی مسیر رسیدن به رضایت و خشنودی خداوند را برای ما نمایان کرده‌اند و فرمودند: سه چیز است که رضوان خداوند متعال را به بنده می‌رساند: زیاد استغفار کردن، فروتنی و زیاد صدقه دادن».

وی افزود: در این حدیث زیبا سه عمل مهم برای رسیدن به خشنودی خدا بیان شده، که اگر کسی این کارها را انجام دهد و رضای الهی را در زندگی خود درک کند، از دنیا لذت حقیقی و بالایی را خواهد برد و در آخرت نیز به بهشت رضوان الهی وارد می‌شود، این سه کار خوب و نیک به زندگی ما رنگ خدایی می‌دهد و لبخند رضایت معشوق حقیقی را نیز به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام رادمرد، اهمیت استغفار را متذکر شد و گفت: مطمئناً ما دچار غفلت و به دنبال آن مرتکب گناه و اشتباه شده‌ایم و به عذاب وجدان مبتلا بوده‌ایم، این استغفار زیاد است که حس بد گناه را از وجود ما پاک می‌کند و ما را به عفو و بخشش خداوند امیدوار می‌سازد.

وی تصریح کرد: در اصل، استغفار کیمیایی است که قلب تیره و تاریک گنهکار را مانند طلا درخشان می‌کند و چه بسا از کیمیا هم بالاتر باشد، البته از رحمت و مهربانی خدا است که توبه بنده پشیمان خود را می‌پذیرد و وی را به بهشت رضوان خود وارد می‌سازد.

وی، فروتنی را از دیگر صفات نیک دانست و بیان کرد: خوش رفتاری و نرم خویی با دیگران علاوه بر آنکه در دنیا موجبات آسایش و لذت است، در آخرت نیز سبب کسب خوشنودی الهی می‌شود، چگونه ممکن است کسی که در دریای غرور غرق گشته، به دریای رحمت الهی راه یابد و چگونه ممکن است کسی که از خطای دیگران چشم‌پوشی نمی‌کند، مشمول بخشش الهی شود.

وی افزود: امام کاظم(ع) درباره پاداش ویژه پروردگار به متواضعان فرمودند، خداوند پاداش متواضعان را به اندازه میزان تواضع آنها نمی‌دهد، بلکه به اندازه بزرگی و مجد خودش به آنان پاداش می‌دهد.

امام جمعه ماهدشت عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) شخص اول اسلام در دوران بعد از پیغمبر اسلام (ص) بود که منافقین و جاهلین و دشمنان اسلام آنچنان بر علیه ایشان تبلیغات کردند که با رسیدن خبر شهادت امیرالمومنین(ع) در مسجد، برای برخی سوال شده بود که مگر علی(ع) نماز می‌خوانده!؟

وی یادآور شد: ببینید در همان دوران هم تبلیغات و رسانه متناسب با شرایط آن روز بوده و تا الان که خط رسانه و تبلیغات دشمن علیه اسلام و احکام اسلام است و در این زمینه تلاش می‌کنند.

وی افزود: هنر به عنوان یک رسانه می‌تواند نقش آفرینی کند و باید اولا ببینیم نگاه امام و رهبری به موضوع هنر چیست؟

وی با بیان اینکه بی‌شک هنرمند در هر قالبی که کار کند، روحیات، اندیشه‌ها و باورهای خود را در اثرهنری خویش می‌ریزد و همان را به مخاطبان القا می‌کند، اظهار کرد: از دیدگاه حضرت امام(ره)، هنری ستوده، ارجمند و قابل دفاع است که از عنصر تعهد، جوهر، پیام و بُعد سازندگی و تربیت برخوردار باشد، هنری که ارزش‌های مقدس را ترسیم کند و به انسان‌ها امید و اعتماد بدهد و از فساد، هرزگی، بدآموزی و تحریک غرایز حیوانی و شهوانی دور و منزّه باشد.

حجت الاسلام رادمرد با اشاره به ضرورت توجه به تهاجمات فرهنگی دشمن بر علیه اعتقادات مذهبی، اظهار کرد: در همین چند روز گذشته شخصیتی از هنرمندان خودکشی می‌کند، این پدیده در اسلام مذموم است و جزای سختی را هم برای کسی که مرتکب می‌شود خدا در نظر گرفته، اما جریان رسانه در قالب یک کار هنری در روزنامه‌های خود، تیتر می‌زنند مرگ خود خواسته یک هنرمند، یا برخی بازی‌های رایانه‌ای برای عادی کردن این حرام الهی ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر جریان فرهنگی و هنری متعهد به این موضوعات و این حوادث بی‌تفاوت باشد، در آینده مانند همین حجاب دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: برای حل اینگونه معضلات، باید یک حرکت عمومی صحیح، منظم و معقولی با جهت دهی درست شکل بگیرد و به سمت جامعه اسلامی و تمدن اسلامی که این موضوع قابل انجام است حرکت کرد.

وی یادآور شد: باید همت کرد و همه دغدغه‌مندان احساس مسئولیت کنند و وارد میدان دفاع از اسلام و احکام اسلام شوند و ان‌شاءالله نصرت الهی شامل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha