سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
فواد ایزدی

حوزه/ استاد مطالعات آمریکا گفت: آمریکایی‌ها در راه جدید خود از نقاب مذهب برای پیشبرد سیاست‌های خود استفاده کنند. چرا که باید آن قشر مذهبی را به سمت خود بکشند و این تنها از راه مذهبی جوابگو است و الا طیف دینمدار چندان به سخن غیر مذهبی‌ها توجه ندارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، فواد ایزدی، استاد مطالعات آمریکا، در حاشیه نمایشگاه قرآن گفت: در این چهل و چندسال مقامات آمریکایی با اخذ سیاست‌های مختلفی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی با هدف سرنگونی این نظام حرکت کرده‌اند. بسیاری از روش‌های مورد استفاده جبهه آمریکایی با شکست مواجه شده است، فلذا آن‌ها در پی یافتن راه جدیدی برای سرنگونی جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: آنان به خوبی به این مسئله پی‌برده‌اند که بخشی از مردم ایران مذهبی هستند و با روش‌های مرسوم مثل تبلیغات ماهواره‌ای، رسانه، و... نمی‌توان آنها را از مذهب جدا کرد. پس سعی کردند در راه جدید خود از نقاب مذهب برای پیشبرد سیاست‌های خود استفاده کنند. چرا که باید آن قشر مذهبی را به سمت خود بکشند و این تنها از راه مذهبی جوابگو است و الا طیف دینمدار چندان به سخن غیر مذهبی‌ها توجه ندارند.

ایزدی ادامه داد: به طور مثال در فتنه اخیر عده‌ای با ظاهرِ سخنان دینی، مفاهیمی را القا کردند که در جهت تقویت اهداف غرب و تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی بود و به علت همین ظاهر مذهبی این حرف‌ها قابل پذیرش‌تر بود. پس باید دقت داشته باشیم که این روش جدید است که برای ضربه به اسلام از ظاهر اسلامی باید بهره برد.

این استاد مطالعات آمریکا اشاره داشت: امام خمینی(ره) به خوبی سالیان قبل گفتند که ما دو نوع اسلام داریم یک اسلام آمریکایی و دو اسلام ناب محمدی، آمریکا از قرآنی که از آن اسلام محمدی بیرون بیاید می‌ترسد.

یادآور می شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    اگر اسلام ناب همین است که در جامعه حاکم شده ، همه حق دارند بترسند / اسلام به ذات خود ندارد عیبی / هرعیب که هست از مسلمانی ماست
    • . IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      0 0
      آره، هم آمریکا و هم اذنابش. اما مسلمان از هیچکدام و ترفندهایشان نمی ترسد، و میداند که اگر همه عالم دست به یکی شوند تا مانع روزی او شوند، نخواهند توانست، لا راد لفضله. بنا بر این مقابله با آنها را وظیفه می داند نه تنها وسیله جلب روزی.
  • سلام IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    درود بر دقت آقای ایزدی عزیز