دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی درباره بخش حوزوی نمایشگاه قرآن گفت: بخش نهادهای حوزوی نمایشگاه قرآن در بین بخش های دیگر رتبه یک را در زمینه قرآن و معارف اسلامی دارد.

خبرگزاری حوزه - تهران / حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بخش نهادهای حوزوی و غرفه خبرگزاری حوزه بازدید کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه درباره نمایشگاه قرآن اظهار داشت: نمایشگاه قرآن که یکی از پدیده های فرهنگی لازم در کشور و یکی از نمایشگاه هایی است که مردم علاقه خوبی به آن داشته و استقبال خوبی از آثار و تالیفات نمایشگاه قرآن داشته اند.

وی ادامه داد: نمایشگاه قرآن به برکت ماه رمضان که همه ساله در این ماه عزیز برگزار می شود شاهد بالندگی و استقبال چشمگیر مردمی از این اتفاق بزرگ فرهنگی هستیم و امیدواریم هرساله این پدیده مبارک به هدف نهایی خود هر چه بیشتر نزدیک شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه که آیا نمایشگاه نوآوری امسال نوآوری داشته است؟ اظهار کرد: نمایشگاه قرآن در برخی از موارد نوآوری هایی داشته اند که می توان به غرفه هایی درباره مسئله تبیین اشاره کرد که این اتفاق خوبی در جهت تبیین است و می تواند برخی از رهنمودهای مقام معظم رهبری را در برگیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی درباره بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، گفت: بخش نهادهای حوزوی نمایشگاه قرآن در بین بخش های دیگر نمایشگاه رتبه یک را در زمینه قرآن و معارف اسلامی از آن خود کرده است. از تفسیر قرآن تا تألیفاتی مربوط به قرآن در بخش نهادهای حوزوی قابل مشاهده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی ادامه داد: بخش حوزوی همواره به عنوان پایگاه مرکزی نمایشگاه قرآن قلمداد می شود و با اینکه امکان ارائه همه فعالیت های قرآنی نبود، ولی می توان با مشاهده اجمالی فعالیت های ارزنده حوزه را در این بخش مشاهده کرد. برای نمونه موسسه اسراء وابسته به دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی که همه ساله در این نمایشگاه حضوری فعال دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: نمایشگاه قرآن می تواند دسترسی مردم را به تازه های نشر در زمینه قرآن و فعالیت ها و تألیفات قرآنی را تسهیل دهد، لذا مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی باید نگاه ویژه ای به این نمایشگاه داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha