جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خسروپناه

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: حکمرانی رسانه ای تغییر پیدا کرده است، ما نباید به کتاب بسنده کنیم، باید از اندیشه و کتاب به رسانه‌های مدرن سیر دهیم تا مخاطب بتواند به خصوص در فضای مجازی از این زبان جدید استفاده کند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه با حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بخش حوزوی بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: ابتکارات نوینی در نمایشگاه امسال انجام شده است از جمله آموزش و پرورش که کارهای خلاقانه برای دانش آموزان انجام داده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به حضور نهادهای حوزوی در این نمایشگاه اشاره کرد و با انتقاد از تخصیص فضای کم برای این نهادها بیان داشت: با توجه به اینکه فضای کمی در اختیار بخش حوزوی قرار دارد، اما در عرضه فعالیت‌های قرآنی حوزه های علمیه خواهران و برادران و مجموعه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی، توانسته اند به خوبی کارهای علمی و پژوهشی خود را در زمینه قرآنی به نمایش بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه در ادامه گفت: یک پیشنهاد به فعالان قرآنی حوزه علمیه دارم و آن این که مروری بر نمایشگاه داشته باشند که با چه زبانی می توان معارف ارزشمندی که نوشته شده نشر پیدا کند.

وی افزود: حوزه علمیه در تولید اندیشه در چهار دهه انقلاب موفق عمل کرده است، بی انصافی است که کسی بگوید حوزه در تولید اندیشه و پژوهش کم کاری کرده است، حوزه علمیه کارهای وسیع قرآنی در زمینه های مختلف انجام داده از جمله تفسیری، معارف قرآنی، تفسیر ترتیبی، موضوعی و... ، اما یک مشکل داریم و آن خلأ عدم ارایه تولید اندیشه به مخاطب به زبان زمان است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امروز رسانه‌های مختلف مخصوصاً پلتفرم ها شکل گرفته خیلی مسئله مهمی است؛ رادیو بی بی سی بعد از سالها فعالیت، امروز تعطیل شد، یعنی حکمرانی رسانه ای تغییر پیدا کرده است، ما نباید به کتاب  بسنده کنیم، باید از اندیشه و کتاب را  به رسانه‌های مدرن سیر دهیم تا مخاطب بتواند به خصوص در فضای مجازی از این زبان جدید استفاده کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha