شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رئیس جمهور

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در آیین در افتتاح نمایشگاه قرآن، تصریح کرد: امروز مسأله حجاب امری قانونی است و باید تمام آحاد جامعه همانگونه که تاکنون پایبند بوده اند، نسبت به مسأله عفاف و حجاب به عنوان یک الزام قانونی و شرعی پایبند باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، عصر شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ در مراسم افتتاح سی‌امین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) تهران، قرآن را جلوه رحمانیت الهی دانست و گفت: انسانیت در پرتو ارتباط با قرآن و وحی شکل می گیرد.

بیشتر بخوانید:

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن آغاز به کار کرد

رئیس جمهور به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و تحقق مردم سالاری دینی اشاره کرد و افزود: ۱۲ فروردین روزی است که مردم اراده کردند دین بر زندگی آنها حاکم باشد و محور تمام ارتباطات دین و آموزه های دینی باشد.

وی ادامه داد: در ١٢ فروردین ۵٨ مردم رأی قاطعی به نظام جمهوری اسلامی ایران دادند و این یعنی اینکه نگاه امام خمینی (ره) به رأی مردم تشریفاتی نبود و آنچه در این چند دهه در کشور رخ داد با تشویق و ترغیب امام راحل و رهبری معظم بود.

به گفته رئیس جمهور، امام(ره) اصرار به تدوین سریع قانون‌اساسی داشتند، در حالی که برخی می‌گفتند برای این کار زمان باقی است. یکی از رفقای نلسون ماندلا گفته بود که تمام قوانین اساسی کشورهای دنیا را مطالعه کردم و هیچ قانونی را جامع‌تر و کامل‌تر از قانون اساسی ایران نیافتم؛ قانون اساسی که هم دموکراسی و هم آرمان در آن دیده شده است.

رئیسی در ادامه به چهار اصل بنیادی در جامعه قرآنی اشاره کرد و گفت: اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر چهار اصل بنیادین در جامعه قرآنی است.

* حجاب و عفاف الزام شرعی و قانونی است

رئیس جمهور درباره وضعیت حجاب و عفاف گفت: حجاب و عفاف یک ضرورت دینی و امر الهی و قرآنی و روایی است؛ همه مذاهب به این موضوع اتفاق نظر دارند و همه متدینین نسبت به حجاب تاکید دارند. حجاب هم برای فرد و هم برای جامعه مصونیت است

وی تصریح کرد: امروز مسأله حجاب امری قانونی است و باید تمام آحاد جامعه همانگونه که تاکنون پایبند بوده اند، نسبت به مسأله عفاف و حجاب به عنوان یک الزام قانونی و شرعی پایبند باشند.

رئیس جمهور در ادامه به وصیت‌نامه‌های شهدا اشاره کرد و گفت: نقطه مشترک همه وصیت‌های شهدا توجه به ارزش‌های اسلامی است و اینکه نگذارید ارزش‌ها در جامعه کمرنگ شود.

رئیسی تصریح کرد: به مردم و خانواده شهدا این امیدواری را می‌دهیم و باید به آنچه شهدا در مسأله حجاب وصیت کردند پایبند باشیم. اینکه باید نسبت به فساد و مشکلات اقتصادی حساس بود نیز درست است. اینکه نباید افراد اختلاس‌گر در جامعه میدان داشته باشند حرف کاملاً متینی است و هر که بخواهد در جامعه فساد ایجاد کند باید جامعه را از آن مصون کرد.

به گفته رئیس جمهور جامعه باید مورد نهی زبانی قرار گیرد، به بایدها و نبایدها توجه شود؛ دولت و مردم عزیز همه به این مسأله توجه دارند. امید داریم به برکت قرآن وظیفه خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

رئیس جمهور خطاب به خادمان قرآن گفت: ترویج قرآن را در دستور کار قرار دهند، چرا که قرآن انسان‌ها را امیدوار می‌کند. آنچه امروز در جامعه اسلامی بیش از هر چیز ضرورت دارد امید دادن به جامعه است.

رئیسی خطاب در پایان به تشویق و تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به قرآن اشاره کرد و گفت: ایشان شخصاً جلسات قرآنی را پیگیری می‌کنند و اگر اینها نبود ما شاهد فضای قرآنی موجود در کشور نبودیم. ایشان همواره مشوق چهره‌های قرآنی هستند و امیدواریم بتوانیم ۱۰ میلیون چهره قرآنی در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • saeed US ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 1
    به نظر من در دانشگاهها و همه مراکز آموزشی قبل از شروع سال یا ترم یک امضا از همه دانشجویان و دانش آموزان پسر و دختر گرفته شود مبنی بر رعایت حجاب و اخلاق و عدم انجام کارهای ضد شرعی و مشخص هم کنند که اگر افراد رعایت نکنند چه مجازاتهایی در پی دارد . در آموزش و پرورش و ادارات دولتی و بانکها هم همین طور از همه کارمندان و معلمها امضا بگیرند که چه در محیطهای دولتی و چه در سطح شهر و جاهای عمومی دیگر رعایت حجاب و اخلاق را نکنند با مجازاتهایی مثل قطع اضافه کاری و نظایر آن مواجه میشوند . وقتی خود افراد قبلا امضا کنند دیگر حتی احتیاج به دادگاه و قاضی و این حرفها هم ندارد . در همه جای دنیا هم اگر کسی قانون را رعایت نکند توبیخ میشود . در خود امریکا هم هر دانشجو قبل از ورود به دانشگاه و حتی خوابگاه باید یک سری امضا بدهد که قوانین را رعایت میکند و اگر رعایت نکند اصلا با هیچ کس شوخی ندارند و سریع فرد را درجه درجه مورد توبیخ قرار میدهند و سرانجام اگر باز تکرار کند اخراج میشود
  • ؟ IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    خب چرا این الزام ضروری اعمال نمیشه؟ چرا انتظامات کشوری متناسب با هجمه دشمن به میدان نمیاد؟ چرا قضیه رهاست؟ تا کی مماشات؟
  • . IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    امان از تعلل
  • ضرورت ورود قاطعانه IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    زبانی عامه مردم در موارد عادی آری، ولی بی حجابی که دست دشمن پشتش هست و آشکار هست، با روش زبانی عمومی نمی شود دنبال شود، برخورد قاطع حکومتی می طلبد، که البته این انتظار متوجه دستگاه قضا و نیروی انتظامی است، از وظایف مصرح قانونی قضا، پیشگیری است، بنا بر این نظاره کردن و برخورد با موارد منجر به قتل و جرح و مانند آنها، یعنی بی توجهی به مسئولیت دیگر این رکن مهم حکومتی. جرایم مالی قانون اوایل انقلاب می بایست با توجه به تورم بروز رسانی و اعمال شود، بروز رسانی و اعمال آنها بی حجابهای متمول را هم رام خواهد کرد.