پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افتتاح سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن

سی‌امین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سی‌امین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عصر شنبه 12 فروردین 1402 همزمان با دهمین روز ماه مبارک رمضان با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران افتتاح شد.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن با شعار «میخوانمت» از امروز 12 تا ۲۶ فروردین‌ هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

این نمایشگاه در ۴۹ بخش، ۱۸۰۰ غرفه و با همکاری ۳۷ دستگاه و نهاد و حضور فعالان قرآنی از ۲۱ کشور برپا شده است.

رئیس جمهور از بخش‌های مختلف و تعدادی از غرفه‌های نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بازدید کرد.

خدمات ویژه اتوبوسرانی تهران

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای رفاه حال بازدیدکنندگان علاوه بر تقویت خطوط عبوری و منتهی به مصلای امام خمینی(ره) محل نمایشگاه قرآن، نسبت به ارائه خدمات حمل و نقلی از مبادی میدان انقلاب اسلامی (پایانه کاوه) - میدان رسالت و میدان راه آهن اقدام می‌کند.

فعالیت اتوبوس‌ها در ساعات کاری نمایشگاه مستمر بوده و در پایان کار نمایشگاه، بازدیدکنندگان نمایشگاه را به مبادی اولیه باز خواهند گرداند.

راه‌اندازی شبکه مستقل ۲۴ ساعته با عنوان «نماقرآن»

در این دوره از نمایشگاه فعالیت‌های رسانه‌ای متنوعی برای انعکاس آنچه در نمایشگاه می‌گذرد در نظر گرفته شده است که از جمله آنها باید به اقدامات رسانه ملی برای انعکاس این رویداد اشاره کرد. بر همین اساس تلوبیون از سکوهای وابسته به سازمان صدا و سیما اقدام به راه‌اندازی شبکه مستقل ۲۴ ساعته با عنوان «نماقرآن» کرده است.

نماقرآن نام یک شبکه مستقل ۲۴ ساعته تلوبیونی است که با تولید و پخش هشت ساعت برنامه و دو بازپخش در طول روز اقدام به انعکاس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم کرده است.

پخش برنامه‌های نمایشگاه از بادصبا و هیأت آنلاین

نرم‌افزار کاربردی بادصبا و هیأت آنلاین نیز پخش همزمان نمایشگاه را در برنامه خود قرار داده‌ است. پخش همزمان از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ از شبکه قرآن و معارف سیما و پخش شناور از ساعات دیگر بخش دیگری از اقدامات رسانه ملی برای انعکاس نمایشگاه قرآن است.

پوشش نمایشگاه قرآن در رادیو قرآن

رادیو قرآن نیز با برنامه «شهرقرآن» هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴ به‌صورت شناور برنامه‌ها، میان برنامه‌ها و گزارش‌های ویژه این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را برای رادیو قرآن و سایر شبکه‌های رادیویی تولید و پخش می‌کند.

علاوه بر این رادیو نمایشگاه نیز در ایام برپایی نمایشگاه قرآن به اطلاع‌رسانی داخلی این رویداد در محل برگزاری نمایشگاه قرآن می‌پردازد. در این رادیو اخبار و رویدادهای لحظه‌ای و یا مرتبط با نمایشگاه برای بازدیدکنندگان اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha