شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مشاوره

حوزه/ معاون بخش مشاوره قرآن بنیان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: در نمایشگاه امسال مشاوره‌های قرآن بنیان در ۱۱ حوزه تخصصی ارائه می‌شود.

فاطمه سادات رازقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برپایی بخش مشاوره‌های قرآن بنیان در نمایشگاه قرآن کریم اظهار داشت: سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم از ۱۲ فروردین‌ماه امسال کار خود را شروع خواهد کرد و در این میان یکی از بخش‌های مهم و خدماتی که سال گذشته هم مورد استقبال قرار گرفت، بخش مشاوره‌های قرآن بنیان است که بحمدالله فضای خوبی برای ارائه مشاوره‌های قرآن بنیان به مردم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تخصصی بودن خدمات مشاوره یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بخش است که سال گذشته در ۷ حوزه تخصصی خدمات ارائه می‌شد و امسال در ۱۱ حوزه خدمات ارائه خواهد شد.

رازقی بیان داشت: تربیت کودک و فرزندآوری، نوجوان و استعدادیابی، مشاوره‌های تحصیلی و شغلی، مشاوره‌های فردی، مشاوره‌های پیش از ازدواج، مشاوره‌های زوجین، مشاوره‌های فقهی و حقوقی خانواده و بخش ویژه روان‌سنجی که بحمدالله با توجهی که معاونت قرآن و عترت به این بخش دارند و فضای خوبی که در اختیار مؤسسه ارم قرار دادند توانستیم این خدمات را گسترش بدهیم.

وی افزود: امسال ظرفیت اساتید ما بیش از دو برابر سال گذشته است که تمامی این اساتید از متخصصان حوزه و دانشگاه هستند و سخت‌گیری که در گزینش اساتید صورت‌گرفته است به علت حساسیت بالایی است که کار مشاوره دارد.

معاون بخش مشاوره قرآن بنیان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تأکید کرد: رسالت بخش مشاوره‌های قرآن بنیان در نمایشگاه قرآن اعتمادسازی و فراهم‌آوردن بستری برای ارجاع مردم به متخصصین و مشاورین برای حل مسائل و مشکلات است.

وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های نمایشگاه حضور خانوادگی است و اعضای خانواده‌ها می‌توانند در کنار هم مشکلات خودشان را بیان کنند.

معاون بخش مشاوره قرآن بنیان نمایشگاه قرآن تأکید کرد: اضافه‌شدن بحث روان‌سنجی یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگاه است و روان‌سنجی به‌نوعی بازوی همه بخش‌هایی مشاوره‌ای است و حتی امسال تست‌های تشخیصی مشاوره پیش از ازدواج گرفته می‌شود که انجام این تست‌ها در کلینیک‌ها بسیار هزینه بر است؛ ولی تست‌های تشخیصی به‌صورت رایگان در نمایشگاه ارائه می شود.

این استاد دانشگاه گفت: درمانگران در حوزه مشاوره پیش از ازدواج و زوجین در کنار آنها هنگام زدن این تست ها حضور دارند که بر اساس این تست ها می توانند کمک کنند و به مردم خدمات دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha