جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که نقش مساجد در تمدن اسلامی محوری است، بر ضرورت احیای نقش آفرینی مساجد تأکید و تلاش کانون فرهنگی هنری را در ارتقای کارکرد مساجد در سطح استان، ارزشمند خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام حسن افکار، رئیس کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که نقش مساجد در تمدن اسلامی محوری است گفت: در گذشته شهرسازی بر محوریت اولویت قبله و مسجد بوده که متأسفانه با تزریق برخی از فرهنگ های غربی در این زمینه، این امر کمرنگ شده است.

وی با بیان این که مسجد علاوه بر محل اقامه نماز، مدرس علمی، محل رفع تنازعات و ... بوده است که این امر امروز کمتر به چشم می خورد.

مدیر حوزه علمیه خراسان داشتن برنامه های مناسب و نیروی خلاق و کارآمد برای تأثیرگذاری کانون های فرهنگی هنری را مهم عنوان کرد و گفت: فعالیت های هرکانون می بایست متناسب با هر محله و منطقه دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط به محوریت امام جماعت در مساجد اشاره و ابراز کرد: این حوزه از ظرفیت و توانمندی خوبی برخوردار است که با توجه به نیازمندی های کانون های مساجد می توان برنامه ریزی و اقدامات مناسبی دنبال کرد.

وی از ظرفیت گروه های جهادی و فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با رویکرد و فعالیت های مختلف گفت که می تواند در قالب های گوناگون وارد میدان شده و به کانون های مساجد در نقش تمدنی و اجتماعی کمک کند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha