دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معین الدین سعیدی

حوزه/ نماینده مردم چابهار در مجلس با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه، گفت: علاوه بر سهل انگاری که در پرداخت حقوق فرهنگیان صورت گرفت، معلمین قرارداد کار معین ۶ ماه است که حقوق دریافت نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، معین الدین سعیدی، در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۵ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری به استناد بند یک اصل سوم قانون اساسی در مورد «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی»، گفت: چگونه می توان از محیط مساعد برای رشد فضائل در کشور صحبت کرد اما نسبت به شرایط معیشتی و از آن مهم تر حفظ حرمت معلمان سهل انگار بود. ما در حرف و شعار آموزش و پرورش را در اولویت می دانیم اما در عمل بهایی به این موضوع نمی دهیم.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون رتبه بندی کار بزرگ دولت و مجلس بود اما عدم اجرای صحیح آن کام فرهنگیان را تلخ کرد، همانطور که در گزارش کمیسیون آموزش آمده بود قرار بود جلسات مشترک با حضور بالاترین مقام دستگاه های ذیربط برگزار شود اما رئیس سازمان برنامه و بودجه در هیچ کدام از این جلسات حضور نداشت.

وی ادامه داد: دست کارشناسان خبره سازمان برنامه را می بوسم اما رویکرد کلان این سازمان بی تدبیر بودجه کار را به جایی رساند که کشور را به تباهی می کشاند.

سعیدی در خصوص مطالبه به حق جامعه فرهنگیان، گفت: تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان یک بحث است اما دردآور تر شرایط معلمان مظلوم اما سرافراز خرید خدمات است که هر وجدان بیداری را آزار می دهد. معلمان دارای قرارداد کار معین نیز ۶ ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و زمزمه هایی مطرح شده که سوابق خدمتی این عزیزان را لحاظ نخواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: نکته دیگر تبدیل وضعیت معلمین طرح مهرآفرین است که یک تکلیف قانونی بوده و وزارت آموزش و پرورش و سازمان های برنامه و بودجه و امور استخدامی به قانون تمکین نمی کنند. نارضایتی معلمین هزینه ای است که با هر به ازای مالی قابل جبران نیست.

سعیدی افزود: در توزیع سهمیه های آزمون استخدامی نیز عدالت رعایت نشده است، سیستان و بلوچستان که بیشترین بازمانده از تحصیل را دارد از کمترین سهمیه برخوردار بوده و امیدواریم سرپرست این وزارتخانه نسبت به این موضوع ورود کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha