یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / دیدار نوروزی اهالی رسانه همدان با نماینده ولی فقیه در استان

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه برخی از افراد، حُسن فاعلی دارند اما عمل آنها عمل درستی نیست، گفت: در عرصه مطالبه‌گری باید بر مبنای عدالت صحبت کرد که اگر از این مسیر منحرف شویم، کار ما آن زمان مصداق ظلم و در حد کفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار نوروزی با اصحاب رسانه استان همدان، با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از لحظه لحظه‌های ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: متاسفانه امروز در شلوغی‌های زندگی، خود را گم کرده‌ایم و لذا ماه مبارک رمضان، فرصتی مناسب است که حقیقت وجودی خود را پیدا کنیم.

وی با اشاره به شعار سال، یادآور شد: در روایات ما بر این اصل تأکید شده که گرانی در جامعه، سبب قساوت قلب می‌شود و لذا اگر بخواهیم به سمت جامعه اخلاقی حرکت کنیم، باید در گام اول مشکلات اقتصادی و معیشت مردم را برطرف کنیم.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه زندگی پایین‌تر از سطح کفاف، در اسلام در حد کفر مطرح شده است، گفت: میزان تحقق شعار سال در جامعه قابل مشاهده و بررسی است و امیدواریم دولت در این زمینه با عمل به وعده‌های خود، موفق شود.

وی با تأکید بر اینکه کار اهالی رسانه بسیار سخت است، گفت: جهنم همان رفتار انسان است، به بیان دیگر گاهی برخی به خاطر شغلشان به جهنم می‌روند و لذا به همین دلیل است گفته شده، انسان خود جهنم می‌شود، جهنم نمی‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: گاهی یک تیتر و یا متن خبری، باعث به وجود آمدن هزاران اتفاق نا مناسب می‌شود، بنابراین مراقبت نسبت به تحلیل‌ها یک اصل ضروری در این حرفه است.

وی با بیان اینکه تحلیل‌های اشتباه، به دلیل گمانه زنی، داشتن اطلاعات ناقص و یا پیش فرض‌های ذهنی فرد رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: افرادی که وارد این فضا می‌شوند باید دارای تحلیل‌های درست و واقعی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه این مشکل متاسفانه در جریانات سیاسی بسیار دیده می‌شود، یادآور شد: تحلیل غلط، نشأت گرفته از وهم انسان است، که هرچه وهم در انسان تقویت شود، عقل کم و رفتارهای انسان نیز تابع وهم خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه صداقت در عرصه پیشبرد کارها و حل مشکلات بسیار کمک کننده است، اظهار کرد: اگر مسئولی صداقت نداشته باشد، هم به خود و هم به مردم خیانت کرده و رسانه را نیز به علت عدم صداقت خود به خطا می‌اندازد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه اگر بنده در تریبون نماز جمعه از کسی انتقاد کردم، باید در همان تریبون و به همان اندازه، به طرف مقابل فرصت پاسخگویی بدهم، گفت: در زمان انتقاد به همان اندازه که اشکال می‌گیریم باید فرصت دفاع هم به طرف مقابل بدهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد، حُسن فاعلی دارند اما عمل آنها، عمل درستی نیست، یادآور شد: در عرصه مطالبه‌گری باید بر مبنای عدالت صحبت کرد که اگر از این مسیر منحرف شویم، کار ما آن زمان مصداق ظلم و در حد کفر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه برای ما عناوین و نام افراد مهم نیست و مهم عملکرد است، گفت: آنچه مهم است خدمت به مردم و نظام اسلامی و اعتقاد به آرمان‌های نظام و اسلام است و لذا هر چه مسئولی بیشتر به این موارد متعهد باشد ما از آنها حمایت خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha