شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد وحیدی

حوزه/ نماینده مجلس تأکید کرد: دولت گاه کنار پروژه های مولدسازی به پروژه موثرسازی بپردازد و با پیگیری موارد وعده داده شده و مصوبات سفرهای خود پیگیری آن ها را در دستور اول کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمد وحیدی،در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: آغاز سال جدید می تواند ایجاد انگیزه های قوی برای مردم باشد و معنویت ماه مبارک رمضان همه را در این مسیر یاری خواهد کرد. با بیانات راهگشا و تبیینی مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام در قوای سه گانه و نیروهای مسلح و نهادهای انقلابی مهمترین فرصت برای اقدام فراهم آمد و مجلس آماده است برای اولویت دادن در محور اقتصاد و معیشت برای هرگونه همکاری و کمک و مهار تورم و افزایش تولید و ظرفیت سازی در کنار قوای کشور و دولت باشد و از تمام منابع انسانی، علمی و امکانات طبیعی بهره کامل برده شود و با پرهیز همگان از حاشیه سازی و ترویج نگاه های سیاسی به شاخص های کلان اقتصادی بپردازد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس بیان کرد: نتیجه این پیگیری های مشترک حتما به ثبات اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی و تقویت معیشت عمومی مردم می انجامد و همه بدانیم که محوریت این حرکت بزرگ اقتصادی حضور پر رنگ مردم و اعتماد کردن به مدیران توانمند مقدمه آن است و همه کارها شبانه روزی بوده و تا رسیدن به هدف بزرگ عدالت اقتصادی و اجتماعی نتیجه حرکت عمومی مردم را متوقف نخواهد کرد. در این مسیر هر گونه روزنه فساد را شناسایی و با حمایت از افشاگران فساد و با کمک رسانه ها با کجی ها و کاستی ها برخورد جدی می شود.

وی ادامه داد: در اقدامات دولت برای ماه های آینده محوریت قراردادن به امور زیربنایی مانند آب شرب، انرژی، تولید برق و افزایش سطح بهره وری مهمترین اولویت ها است، نیت مسلحانه، صادقانه و ظرفیت های پیش رو در کارهای در دست اقدام دولت، مدیران و مسئولان مردمی را همه ما قبول داریم ولی تصوری عینی و ذهنی دولتمردان با ایده انقلاب اسلامی هنوز فاصله دارد و این واقعیت تنها با تحرک میدانی زیاد ترمیم نمی شود اتفاقا گاه ایستادن در مرکز و زدودن یکباره چربی های بی خاصیت و کرخ کننده حکمرانی و فرمانروایی می تواند امید را به کارآمدی و چابکی بازگرداند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: دولت گاه کنار پروژه های مولدسازی به پروژه موثرسازی بپردازد و با پیگیری موارد وعده داده شده و مصوبات سفرهای خود پیگیری آن ها را در دستور اول کار خود قرار داده و گاه به تغییر ساختار برخی دستگاه های بی خاصیت و برنده بودجه، آبروی مردم و نظام بپردازد چرا که حتما باید مولدکننده ای باشد تا مولد سازی کند و آن ترمزهای فرسوده را باید همزمان اصلاح کرد.

وحیدی اظهار داشت: وزیر کشور این پرونده تنها بخشی از مکاتبات تشکیل یک شهرستان مرزی محروم مانه است، دستورات اخذ شده از شروع مجلس یازدهم از دو ریاست جمهور، از دو وزیر، از معاونین اول ریاست جمهور علت تاخیر این موضوع با توجه به مطالبه به حق مردم و چندین سال توقف این پرونده چیست، ضمن پاسخ این دو اولویت می تواند زمینه توسعه این منطقه محروم مرزی را فراهم کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وزیر صمت صادق الوعد بودن دولت باید به عملکرد شما و پیگیری دستگاه شما متبلور شود صنعت سیمان سمنگان، کاشی سمنگان دارای دستور پرداخت از محل اعتبارات وزارت در رفت و آمد بانک ها بلاتکلیف است برای معدن تاش که بوکسید لازم را برای شرکت آمونیاک ایران را تامین می کند مستنداتی را به رئیس کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کرده ام که با قید فوریت حتما برخورد شود. آقای محرابیان موضوع تنش آبی و کمبود آب در روستا و شهرهای حوزه انتخابیه را جدی بگیرید با وجود برگزاری ۵ جلسه با شخص وزیر و ۱۰ ها جلسه با مدیران آبفا و معاونان و رساندن فریاد مردم مظلوم هنوز دستورات اجرایی بر زمین مانده است. در شهرستان حوزه های انتخابیه همه از این وضعیت رنج می برند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: آقای بذرپاش با این مصوبات دولت در سفرهای استان اگر اجرایی می شد این همه شاهد تصادفات و مرگ و میر مردم و زائرین آقا علی ابن موسی الرضا در جاده های استان نمی بودیم، توجه کنید که راه های استان هنوز در شاخص ها از پایین ترین شاخص های راه های کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha