دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1079405
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
image-20230405155709-2.png

حوزه/ بیشتر مسلمانان کوبا در پایتخت ساکن هستند، جایی که اولین مسجد رسمی ملی به نام عبدالله در ژوئن ۲۰۱۵ در مرکز تاریخی هاوانا افتتاح شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، سایت prensa در گزارشی درباره حال و هوای ماه مبارک رمضان در کشور کوبا نوشت: بیشتر مسلمانان کوبا در پایتخت ساکن هستند، جایی که اولین مسجد رسمی ملی به نام عبدالله در ژوئن ۲۰۱۵ در مرکز تاریخی هاوانا افتتاح شد.

دایانا، یک شهروند هاوانایی است که دو سال است به دین اسلام گرویده است. او می گوید مسلمانان با روزه گرفتن از سحر تا غروب ماه رمضان را جشن می گیرند تا به آگاهی بیشتر نسبت به خدا برسند. برای دایانا، روزه تمرینی است برای این که بدنش را با غذا نخوردن در تمام روز تطبیق دهد و یاد بگیرد که با دیگران صبور باشد.

به گفته دکتر لوئیس مسا دلمونته در آغاز قرن بیستم، کوبا به عنوان پل ترانزیت یا اقامتی برای مهاجران در خاورمیانه، به شمار می‌رفت. با گسترش روابط دیپلماتیک هاوانا با چندین کشور عربی و اسلامی و ورود دانشجویان از آن کشورها، تعداد گروندگان کوبایی به اسلام افزایش یافت. پس از سال‌ها مدیریت مستمر توسط پدرو لازو تورس، که به عنوان اولین کوبایی مسلمان شناخته شد، در سال ۲۰۰۷ اتحادیه اسلامی کوبا با ریاست او تأسیس شد. لازو در مصاحبه ای قبل از مرگ خود، اذعان کرد که کشور کارائیب برای انجام فعالیت‌های مذهبی بسیار آزاد است و تأکید کردکه اسلام در کوبا به سرعت در حال رشد است.

پایان ماه رمضان با جشنواره عید فطر جشن گرفته می شود و به مدت سه روز، کوبایی‌ها نمازهای دسته جمعی برگزار می‌کنند، با جامعه، دوستان و خانواده دور هم جمع می شوند، به کودکان هدایایی می‌دهند و به بستگان متوفی ادای احترام می‌کنند. ماه رمضان برای کوبایی‌ها ماه اصلاح اخلاقی و معنویت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha