جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین مسجد در کوباساخته می شود

حوزه/ با افزایش جمعیت مسلمانان کوبا، قرار است به زودی نخستین مسجد این کشور در هاوانا ساخته شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از telesurtv، با افزایش جمعیت مسلمانان کوبا، قرار است به زودی نخستین مسجد این کشور در هاوانا ساخته شود.

با افزایش جمعیت مسلمانان، دولت کوبا قصد دارد نخستین مسجد مسلمانان را در هاوانا پایتخت این کشور بسازد. گفته می‌شود که این مسجد قرار است بزرگترین مسجد در سرتاسر آمریکای لاتین باشد.

در سال 2015 دولت هاوانا به 10 هزار مسلمان این کشور اجازه داد مکانی برای برگزاری نمازهای جماعت داشته باشند و در همین راستا نیز جمعیت اسلامی کوبا یک فضای ساختمانی در پایین شهر هاوانا داشتند. این مکان به محل گردهمآیی مسلمانان تبدیل شده و در آن نسخ متعدد قرآن مجید به هر دو زبان اسپانیایی و عربی به چشم می‌خورد. قرار است مسجد جدید در هاوانای قدیمی ساخته شود.

رشد جمعیت مسلمانان در کوبا

پدرو لازو تورس اولین روحانی کوبایی و یکی از بانفوذترین رهبران مسلمان در کوبا است که با نام امام یحیی شناخته می‌شود. وی درباره رشد جمعیت مسلمانان کوبا به خبرنگاران گفت: پیش از این تعداد مسلمانان به قدری کم بود که می‌توانستیم در یک خانه مسکونی نماز جماعت برقرار کنیم، اما به تدریج جمعیت مسلمانان زیاد شد و نمازهایشان به سمت خیابان‌ها لبریز شد.

تورس که اکنون دبیر اتحادیه اسلامی کوبا می‌باشد گفت: تعداد مسلمانانی که خواستار گرویدن به اسلام هستند رو به افزایش می‌باشد.

جمعیت مسلمانان این کشور به دلیل موجی از دانش آموزان چاد، نیجر، نیجریه و رواندا و همچنین استقرار زلزله زدگان پاکستان در سال 2005 تاکنون رو به افزایش است و بیشتر جمعیت مسلمان کوبا را تازه مسلمانان تشکیل می‌دهند.

احمد ابوئرو، روحانی مسجد مسلمانان کوبا نیز گفت: 99% مسلمانان کوبا را تازه گرویدگان به اسلام تشکیل می‌دهند که از نسل اعراب نیستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha