دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1079434
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۲
جشن تولد بچه ها در مسجد

حوزه/ حجت الاسلام حسینی هفته‌ای چندبار برای بچه‌ها در مسجد قصه زندگی انبیا و ائمه معصومین(ع) را با بیانی دلنشین روایت می‌کند تا با کمک این قصه‌ها، مسجد را به کانونی معنویت زا برای آنان تبدیل نماید.

خبرگزاری حوزه -کرمان/ حجت الاسلام سیدعلی حسینی متولد سال ۱۳۶۵ و اهل شهر رفسنجان استان کرمان است که در مسجد الشهدای این شهر به فعالیت می‌پردازد. او سال ۱۳۷۹ وارد حوزه علمیه شد و ۱۷ سال سابقه انجام فعالیت تبلیغی دارد.

این طلبه تلاشگر حدود دو ماهی است که در مسجد تازه تأسیس شهر رفسنجان مشغول به فعالیت شده، مسجدی که با معماری ایرانی اسلامی و با مقاومت بالا بنا شده است تا در زمان وقوع اتفاقاتی همچون زلزله مأمن و پناهگاهی برای مردم باشد.

این امام محله همواره سعی کرده تعامل با مردم را در دستور کار خود قرار دهد و اکنون نیز با همین رویکرد فعالیت می‌کند. او در مدت کوتاه فعالیت خود در این مسجد، صندوق خیریه‌ای را با سرمایه اولیه ۴۰ میلیون تومان راه اندازی کرد که از محل اعتبارات آن به افراد نیازمند وام قرض الحسنه اعطا می‌کند.

امام محله‌ای که متخصص جذب بچه‌ها به مسجد است

از برنامه‌هایی که او طی این مدت انجام داده است، برگزاری مراسم عبادی اعتکاف ماه رجب و احیاء شب نیمه شعبان بوده است و علاوه بر این با دعوت از مسئولان شهرستان، میزخدمت را نیز در مسجد راه اندازی کرده است. حالا با همت او و به صورت هفتگی مسئولان شهرستان در محله حاضر می‌شوند و مردم درخواست‌ها و مشکلات خود را با آنان در میان می‌گذارند تا اقدامات لازم برای رفع آنها انجام گیرد.

حجت الاسلام حسینی طرح انس با کتاب را نیز در محله اجرا کرده که پیرو آن کتبی در حوزه مهدویت تهیه و میان اهالی محل توزیع می‌کند.

وی همچنین پس ایام اغتشاشات کتاب «زن، زندگی آزادی» را تهیه و علاوه بر توزیع آن میان مردم، مسابقه‌ای از محتوای این کتاب در کانال مسجد برگزار کرد که این اقدام با استقبال خوب اهالی مواجه شد.

امام محله‌ای که متخصص جذب بچه‌ها به مسجد است

او با ابتکارهای کم هزینه سعی کرده تا کودکان محله را جذب مسجد کند و آن‌ها را به حضور مستمر در این پایگاه اجتماعی علاقه‌مند نماید. یکی از اقدامات قابل توجه این طلبه فعال در این زمینه، برگزاری جشن تولد کودکان محله در مسجد است.

تهیه میز پینگ پنگ و فوتبال دستی برای بچه‌ها از دیگر اقداماتی است که او در جهت جذب حداکثری کودکان و اقبال آنان به حضور در مسجد انجام داده است.

حجت الاسلام حسینی معتقد است که باید به ظرفیت کودکان و نوجوانان بیش از پیش توجه شود و به همین دلیل این امام محله تمام همت خود را برای جذب آنان به مسجد بکار بسته است. او هفته‌ای چندبار برای بچه‌ها در مسجد قصه خوانی می‌کند و قصه زندگی انبیا و ائمه معصومین(ع) را با بیانی دلنشین برای بچه‌ها روایت می‌کند تا با کمک این قصه‌ها، مسجد را به کانونی معنویت زا برای آنان تبدیل نماید.

این امام محله درباره بازخوردی که از این فعالیت‌ها گرفته است، می‌گوید: اوایل حضورم در محله تنها یکی دو بچه به مسجد می‌آمدند، اما اکنون این تعداد به ۳۰ نفر افزایش یافته و روز به روز بر تعداد آنان نیز افزوده می‌شود.

از دیگر برنامه‌های حاج آقا حسینی در این مسجد اقامه نماز قضا، زیارت جامعه کبیره و تفسیر قرآن می‌باشد که به صورت مداوم انجام می‌گیرد. افزون بر این اقدامات، در زمینه کمک‌های مؤمنانه نیز فعال است و سعی کرده با تمسک به سیره اهل بیت(ع) گره گشای کار مردم باشد. به تازگی مبلغ ۷۰ میلیون تومان به عنوان کمک هزینه جهیزیه برای یک فرد نیازمند فراهم کرد.

او همچنین گروهی جهادی با نام امام خمینی(ره) راه اندازی کرده است. این گروه در زمینه خدمات مؤمنانه فعالیت می‌کند و به دلیل اقدامات خوب و مؤثری که انجام گرفته در استان و از میان گروه‌های جهادی، رتبه اول را کسب کرده است.

امام محله‌ای که متخصص جذب بچه‌ها به مسجد است

در میان همه این فعالیت‌های تبلیغی یکی از بهترین خاطرات، برگزاری مسابقه حفظ خطبه فدکیه بود؛ او در شرح این ماجرا می‌گوید: در دانشگاهی مشغول به تدریس بودم که به مناسبت ایام فاطمیه این مسابقه را برگزار کردم و برای کسانی که موفق به حفظ می‌شدند، جایزه سفر کربلا را در نظر گرفتیم. یکی از دانشجویان من که زرتشتی بود بعد از آشنایی با خطبه فدکیه با عنایت حضرت زهرا(س)مسلمان شد و به واسطه حفظ این خطبه راهی سفر کربلا شد.

در حرم اباعبدالله(ع) هم تحولاتی دلنشین برای او رخ داد که او را بیش از پیش به دین اسلام پای بند می‌کند، تا جایی‌که تصمیم می‌گیرد مادر خود را هم با این دین آشنا کند و شیرینی پذیرش اسلام را به او نیز بچشاند؛ سرانجام پس از دو ماه مادرش نیز مسلمان شد.

امام محله‌ای که متخصص جذب بچه‌ها به مسجد است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    همین دو بچه