یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ آیین توزیع 10هزار بسته معیشتی خانواده‌های احسان‌پذیر

حوزه/ در آستانه سالروز ولادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) به همت بنیاد کرامت رضوی و خیرین، ۱۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان بین احسان پذیران توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمدحسین استاد آقا، مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در مراسم آغاز این طرح گفت: به همت خادمان امام رضا(ع) و خادمیاران فعال در کانون خدمت رضوی سراسر کشور، مرحله جدیدی از طرح همدلی و مواسات را در ماه مبارک رمضان آغاز کرده ایم و با مشارکت خیران نیک اندیش، ۱۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده های شناسایی شده توسط نهادهای حمایتی توزیع خواهد شد.

تمرکز بر توانمندسازی در کنار حمایت معیشتی

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی، در این مراسم به اقدامات بنیاد کرامت رضوی در سال گذشته نیز اشاره و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از نیم میلیون بسته معیشتی در سراسر کشور با کمک خیران توزیع شد و خدا را شاکریم که توانستیم همراه و یاری رسان محرومان باشیم. استاد آقا حمایت از زوج‌های جوان معسر را یکی دیگر از طرح های حمایتی بنیاد کرامت رضوی برشمرد و افزود: در سال گذشته بیش از پنج هزار تسهیلات ازدواج و هزار سری جهیزیه تامین و به این زوج ها اهدا شد که این روند در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: همچنین با توجه به تأکید تولیت معزز آستان قدس رضوی، برای توانمندسازی محرومان نیز مجموعه‌ای از جلسات فشرده با حضور نمایندگان بانک‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار شد و خروجی آن عقد تفاهم نامه های همکاری مهمی بوده که ان شاء الله در سال جدید اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی تفاهم با دبیرخانه شورای کار کشور را از جمله نتایج مهم این حوزه برشمرد و گفت: در قالب این تفاهم نامه ایجاد ۵۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۲ به عنوان چشم‌انداز مشخص شده و برای اجرایی شدن آن تلاش خواهیم کرد.

استاد آقا تصریح کرد: البته آستان قدس رضوی در سال های گذشته نیز نسبت به راهبرد اشتغال‌زایی توجه لازم را داشته و در همین راستا طی سال ۱۴۰۱ بیش از دو هزار شغل ایجاد شده و این سیاست در سال جاری هم دنبال خواهد شد.

توجه به پیوست فرهنگی و تلاش برای ترویج سبک زندگی رضوی

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی افزود: راهبرد ما این است که محتوای اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایمان پیوست فرهنگی معتبری هم داشته باشد و بر این اساس، کانون‌های خادمیاری در سراسر کشور مدت‌هاست نسبت به آموزش و ترویج سبک زندگی رضوی میان خانواده‌ها و خصوصاً زوج‌های جوان اقدام کرده‌اند که ماحصل آن، تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۶۰ هزار زوج در ویژه‌برنامه «زندگی به سبک رضوی» بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha